تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۰ مرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۳:۲۲
 

عباس آخوندی، مرید علی(ع) بود یا فدایی آدام اسمیت؟!

Share/Save/Bookmark
عباس آخوندی، مرید علی(ع) بود یا فدایی آدام اسمیت؟!
 
عرض ارادت به جای خود اما آخوندی باید بداند که کارنامه سیاه او و ظلمی که در ماجرای گرانی به مردم روا داشت با این عرض ارادت‌ها پاک نخواهد شد.
پایگاه تحلیلی خبری هم اندیشی:عباس آخوندی، وزیر سابق مسکن و شهرسازی و فعال اصلاح‌طلب؛ از معتقدان افراطی بازار آزاد و ضرورت نبود نظارت دولتی که قیمت مسکن و موارد پیرامون آن در دوره او افزایشی چند صددرصدی را تجربه کرد؛ طی یادداشتی در شماره یکشنبه گذشته روزنامه اعتماد به امیرالمؤمنین علی(ع) عرض ارادت کرد!
او در یادداشت خود می‌نویسد: امروز در روز عید غدیر دلم هوای مولایم امیرالمومنین را کرد. بی‌اختیار به سمت کتاب الغدیر کشیده ‌شدم. خواستم چند قطعه شعر ناب از شاعران آغازین در سده اول هجری را بخوانم. دیدم مرحوم علامه امینی(ره) می‌گوید: شعر غدیر فراتر از عشق و احساس و ناظر بر حقیقت و عینیت تاریخ است. پس اگر می‌خواهی در این دریای غدیر وارد شوی با آگاهی و از روی عشق و محبت وارد شو.
در یادداشت او همچنین می‌خوانیم: از زبان ملک‌الشعرای شعر فارسی حکیم فردوسی سر بر آستان علی(ع) بگذاریم. 
منم بنده اهل بیت نبی/  ستاینده خاک و پای وصی
برین زادم و هم برین بگذرم/ چنان دان که خاک پی حیدرم

*مسئله ارادت آخوندی به آستان امیرالمؤمنین(ع) یک مسئله شخصی است اما در بحث عمومی و مرتبط با مردم، بایستی اشاره کرد که آخوندی بهتر بود در عمل هم به جای التزام به منویات آدام اسمیت! به سلوک حکومتی امیرالمؤمنین(ع) و خاصّه سلوک اقتصادی آن امام همام ارادت عملی می‌ورزید!

سلوکی که امیرالمؤمنین(ع) در یکی از بیانات خود پیرامون دستاوردهای حکومتش می‌فرماید: "کسی در کوفه نیست که در رفاه به سر نبرد، حتی پایین ترین افراد، نان گندم می‌خورند و سرپناه دارند و از آب فرات می‌آشامند".
و یا در روایات پیرامون حضرتش می‌خوانیم که چطور با تازیانه در بازار کوفه راه می‌رفت و پیرامون قیمت‌ها پرس و جو می‌کرد.

نسبت آقای آخوندی با این سلوک اقتصادی حکومت امیرالمؤمنین(ع) چیست؟!
آخوندی کسی بود که در دوره وزارتش قیمت مسکن و موارد پیرامونی آن تا چند صد درصد افزایش یافت.

رخدادی که به دلیل اعتقاد راسخ آخوندی به عدم نظارت بر بازار شکل گرفت.
و جالب آنکه آخوندی حتی پس از رفتن از مقام وزارت نیز دائماً مشغول تشویق دولت برای عدم نظارت بر بازار است!

عرض ارادت به جای خود اما آخوندی باید بداند که کارنامه سیاه او و ظلمی که در ماجرای گرانی به مردم روا داشت با این عرض ارادت‌ها پاک نخواهد شد.
بدین روال بایستی به مردم و مسئولان کشور درباره چنین افراد و جریاناتی هشدار داد که به روز مسئولیت و مدیریت از مکاتب الحادی و لیبرالی پیروی می‌کنند اما به روز مشخص شدن نتیجه کارهایشان و یوم پاسخگویی و در مظانّ سؤال قرار گرفتن؛ یادداشت رسانه‌ای می‌نویسند و به آستان مولی‌الموحدین(ع) عرض ارادت می‌کنند...


ح
کد مطلب: 414480
مرجع : سايت خبری جهان