تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۰ مرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۲:۰۷
 

دولت حمایت خاصی از کارگران نکرد

Share/Save/Bookmark
دولت حمایت خاصی از کارگران نکرد
 
عضو شورای عالی کار با بیان اینکه هزینه‌های کرونا روی دوش کارگران بیش از حد بوده است، گفت: دولت باید گزارشی از نحوه حمایت‌هایش از جامعه کارگری ارائه دهد.
پایگاه تحلیلی خبری هم اندیشی:ناصر چمنی اظهار داشت: کرونا بیشترین تأثیر را در جامعه کارگری گذاشت؛ کارگران از همه جا تحت فشار و در معیشت خود دچار مشکل هستند و دستمزدشان زیر خط فقر است؛ طی ماههای گذشته نیز هزینه‌های کرونا مزید بر علت شده و سختی‌های آن برای جامعه کارگری بیش از اندازه بوده است.
عضو کارگری شورای عالی کار افزود: دولت هنوز حمایت‌های لازم را از جامعه کارگری نکرده است؛ ما در این شرایط کرونا مدیون جامعه پزشکی کشور هستیم اما جامعه کارگری هم در این شرایط کار را تعطیل نکرده‌اند و به جز بخش خدمات، کارگران بخش‌های تولیدی و صنعتی شبانه‌روزی در حال کار هستند اما هیچ‌وقت اسمی از این قشر برده نمی‌شود.
وی گفت: حمایت چندانی از دولت ندیده‌ایم. بحث بیمه بیکاری نیز هنوز به صورت صد درصدی اجرا نشده است.
چمنی با بیان اینکه تسهیلاتی به خانوارهای کارگران نداده‌اند، اظهار داشت: در خصوص ارائه تسهیلات ما چیزی نشنیده‌ایم و اگر مبلغی هم پرداخت شده بسیار محدود بوده که دردی از جامعه کارگری دوا نمی‌کند.
این فعال کارگری تصریح کرد: همین مصوبه‌هایی که ابلاغ شده را به درستی اجرا نمی‌کنند که نمونه آن افزایش حق مسکن کارگران بود که مادهاست در دولت معطل تصویب است.
وی تاکید کرد: دولت باید گزارشی از نحوه حمایت از جامعه کارگری و کارفرمایی ارائه دهد.

ح
کد مطلب: 414473
مرجع : خبرگزاری مهر