تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۰ مرداد ۱۳۹۹ ساعت ۰۸:۱۶
۱
 
افشاگری بی‌سابقه فتاح درباره املاک در اختیار مسئولان؛

زمان هاشمی رفسنجانی در کاخ مرمر سونا و جکوزی ساخته اند!/ احمدی‌نژاد زمین متعلق به بنیاد را باید به بیت‌المال برگرداند

Share/Save/Bookmark
 
رئیس بنیاد مستضعفان با حضور در یک برنامه تلویزیونی درخصوص مستغلات تحت تملک افراد خاص و ارگان‌ها افشاگری بی سابقه ای کرد از ساخت جکوزی و سونا در کاخ مرمر تا تصرفات غیرقانونی مقامات و برخی نهادها.
پایگاه تحلیلی خبری هم اندیشی:سید پرویز فتاح، رئیس بنیاد مستضعفان با حضور در برنامه "نگاه یک" در خصوص بازپس گیری و مستغلات تحت تملک افراد خاص گفت: در روز معارفه بنده در این سمت گفته بودم که برای بازپس گیری این املاک و مستغلات اقدام خواهم کرد و به طرق قانونی، در این باره قبل از آنکه ما وارد مراحل قانونی شویم برخی مانند خبرگزاری ایرنا و دانشکده خبر خودجوش اقدام به واگذاری املاک نمودند اما برخی هم از راه و روند همکاری فاصله گرفته اند.
 
زمان مرحوم هاشمی در طبقه دوم کاخ مرمر سونا و جکوزی ساختنه‌اند!
فتاح در خصوص باز پس گیری کاخ مرمر بیان کرد:​ این بنا سال ها در تملک هاشمی رفسنجانی و سپس در دست تشخیص مصلحت بود و زمانی که دولت قصد بهره برداری دیگری از این ملک را داشت با همکاری روحانی کاخ مرمر باز پس گرفته و با همکاری سازمان میراث فرهنگی قرار شد این بنا تبدیل به موزه گردد.
 
بازسازی های لازم انجام شد اما هنوز هم آثار دردناکی در این کاخ خود نمایی می کند زیرا در این کاخ آسانسور نصب کرده اند، حمام و جکوزی برقرار کرده اند و ...، حال سوال اینجاست زمانی که این اتفاق می افتاده چرا خبری از میراث فرهنگی نبوده و اقدامی صورت نپذیرفته است؟
 
بازپس گیری زمینی که حداد عادل برای مدرسه‌اش گرفته بود
رئیس بنیاد مستضعفان به بازپس گیری مدرسه حداد عادل اشاره کرد و افزود: ایشان برای احداث مدرسه فرهنگ در خیابان فرشته بنایی را اجاره نمودند و این اجاره چندین نوبت تمدید شد البته این اجاره بها با ملاحظات بوده و مشمول نرخ روز نمی شد، در حال حاضر موعد اجاره به سر رسیده است و باید تخلیه شود یا اجاره بها به نرخ روز تنظیم گردد که البته با توجه به گرانی آن منطقه احتمالاً تمدید اجاره بانرخ روز برای ایشان به صرفه نخواهد بود.
او با بیان اینکه ارزش ریالی ملک مدرسه فرهنگ در حال حاضر 200 میلیارد تومان برآورده می شود، افزود: قطعاً پس از باز پس گیری این ملک به فروش می رسد و پول حاصله، صرف محرومیت زدایی خواهد شد.
رئیس بنیاد مستضعفان ادامه داد: آقای حداد عادل علاوه بر مدرسه فرهنگ، زمین دیگری برای ساخت مدرسه دریافت کرده بود که البته موفق به دریافت مجوز نشد زیرا این زمین به متراژ 8 هزار متر و منطقه هروی و بر روی گسل قرار دارد به همین دلیل آقای حداد عادل این ملک 400 میلیارد تومانی را به ما تحویل داد و بدون شک هزینه این ملک هم پس از فروخته شدن، صرف محرومان و محرومیت زدایی خواهد شد.
 
ابتکار و مولاوردی بابت تخلیه ساختمان بنیاد مستضعفان به‌جای اینکه پولی بدهند، ۵ میلیارد تومان هم گرفته‌اند که این کار تخلف است!
سید پرویز فتاح در ادامه برنامه «نگاه یک» افزود: ​ساختمان مرکز مطالعات و تحقیقات زنان سال ها و با مجوز در اختیار عده ای از بانوان از جمله خانم ابتکار، مولاوردی و بقیه بود که پیش از تصدی مسئولیت بنده در بنیاد، آن را تخلیه کردند و مدعی بودند که همچنان باید این ساختمان در اختیار آنها باشد اما از نظر حقوقی, بنیاد مستضعفان توانست آن ها را قانع و ساختمان را تخلیه کند.
 
وی ادامه داد: آن ها بابت تخلیه با توافق بنیاد در همان زمان, پنج میلیارد تومان می گیرند و پس از بررسی ها مشخص بود خلاف بود و کسی که ملک بنیاد مستضعفان در اختیار او بوده است باید اجرت المثل هم بپردازد و امیدواریم این مبلغ برگردد و مشکل حقوقی و قضایی پیدا نکند.
 
تبدیل ملک رئیس جمهور اسبق به محل قرنطینه بیماران
فتاح افزود: ملکی هم در اختیار رئیس جمهور اسبق برای موسسه باران بوده است که پیش از تصدی مسئولیت بنده در بنیاد، تخلیه شده بود و در ایام کرونا با هماهنگی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی, آن جا را به محل قرنطینه بیماران تبدیل کردیم و اکنون هم در اختیار آن هاست اما پس از این مرحله، آن جا را می فروشیم.
 
احمدی‌نژاد زمین متعلق به بنیاد را باید به بیت‌المال برگرداند
رئیس بنیاد مستضعفان اضافه کرد: در کشور ما ضابطه ای وجود ندارد که رئیس جمهورها پس از پایان کار خود، کجا مستقر شوند و باید چاره ای برای این منظور اندیشیده شود زیرا اکنون همین مسئله را با احمدی نژاد رئیس جمهور سابق داریم و با مجوز در ملک مربوط به بنیاد مستضعفان با مساحت حدود هزار و 800 متر مربع در منطقه ولنجک برای چند سال مستقر است.
 
وی گفت: البته پیامی داده که آماده است به مرکز شهر منتقل شود اما ملکی را با آن شرایط نداشتیم که تحویل دهیم اما این موضوع هم باید مدت دار و محدود به زمان باشد.
فتاح افزود: از روحیه مردمی احمدی نژاد انتظار داریم تا این مال بیت المال به بنیاد برگردد و آن را بفروشیم که بیش از 200 میلیارد تومان ارزش دارد.
 
از آقای زاکانی انتظار داریم ساختمان مرکز پژوهش ها را به ما تحویل دهد
رئیس بنیاد مستضعفان گفت: یکی از ملک های بسیار خوب و ارزشمند ما در ضلع جنوبی کاخ نیاوران است که در اختیار مجمع تشخیص مصلحت نظام و زمین آن متعلق به بنیاد بوده است و 12 طبقه در آن ساخته شد و مجمع آن را تخلیه کرد و اکنون مرکز پژوهش های مجلس در آن جا مستقر است.
 
وی افزود: حتما سراغ زاکانی رئیس جدید این مرکز می رویم و باید اجاره بپردازد.
 
با توجه به شخصیت ارزشی و بسیجی زاکانی انتظار داریم که نخستین کار انقلابی او، تخلیه این مکان باشد تا آن جا را بفروشیم و خرج محرومان و مستضعفان کنیم.
فتاح اضافه کرد​: در کنار آن زمین دیگری متعلق به بنیاد مستضعفان بود که مجمع تشخیص مصلحت نظام, مرکز تحقیقات استراتژیک را در آن جا در 9 طبقه ساخته است. آن جا را تحویل گرفتیم اما ساختمان آن ، مجوز، پایان کار و پروانه ساخت از شهرداری ندارد و حتی حریم یک مالک خصوصی هم تصرف و اشغال شده است.
رئیس بنیاد مستضعفان گفت: آن جا را تحویل گرفتیم و به کسی اجازه نمی دهیم آن جا برود و نسبت به آن ادعا داریم و اگر لازم شد مرجع قضایی باید درباره آن حکم صادر کند.
 
فتاح: کوتاه نخواهیم آمد
وی با بیان اینکه​ ده ها پرونده تشکیل دادیم که در قوه قضاییه در حال رسیدگی است, افزود: اگر با این روش ها به نتیجه نرسیم, کوتاه نخواهیم آمد مگر بنده از بنیاد مستضعفان بروم زیرا این اموال متعلق به مستضعفان است.
 
فتاح اضافه کرد: یکی از جاهایی که حریف او نمی شویم نیروهای مسلح هستند زیرا قانوناً نمی توانیم علیه آن ها شکایت کنیم اکنون یک جای خوب بنیاد در کوهک در اختیار نیروی دریای ارتش است و مقام معظم رهبری فرمانده کل قوا هم فرموده است, سرلشکر باقری فرمانده ارتش هم امضا کرده است اما نمی روند و پیگیری های ما به در بسته خورده است.
 
 یکی از املاک خوب ما در منطقه جماران در دست سپاه ولی امر است اما آن را به بنیاد پس نمی دهند
رئیس بنیاد مستضعفان با تاکید بر اینکه این مکان ها مال مردم است و باید به مستضعفان برگردد, افزود: حتی یکی از املاک خوب ما در منطقه جماران در دست سپاه ولی امر است اما آن را به بنیاد پس نمی دهند و بنده را در این ملک راه ندادند. 
 
ارزش این ملک بیش از ۲۰۰ میلیارد تومان است و از آن استفاده هم نمی شود اما به کجا شکایت ببریم؟
وی با بیان اینکه بنده در بنیاد, حافظ منافع مستضعفان هستم و کوتاه نخواهم آمد, اضافه کرد: برخی ها مرا متهم به اقدامات پوپولیستی برای انتخابات ۱۴۰۰ می کنند. این ها را بگویند اما ملک ما را محترمانه تخلیه کنند و پس بدهند.
فتاح با اشاره به اینکه علیه این بنیاد فضا سازی می کنند از مردم و رسانه ها خواست ، حمایت کنند.
 
رئیس بنیاد مستضعفان افزود: رئیسی رئیس قوه قضاییه، همه ظرفیت های این قوه را به کار گرفته است و شعبه خاصی برای بنیاد در نظر گرفت و آرای خوبی صادر شده است و محکم ترین پشتوانه ما هم رهبر معظم انقلاب است زیرا مطمئن هستم ایشان از پیگیری های ما حمایت می کنند.
 
رئیس بنیاد مستضعفان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه بنیاد, مالک ۱۰۰ درصد بانک سینا بود، گفت: بر اساس قوانین بانک مرکزی، یک مالک نمی تواند بیش از ۳۳ درصد سهم را در بانک داشته باشد و با توجه به اینکه سهم ما اکنون در بانک سینا ۷۲ درصد است پس متخلف هستیم و در مدت ۲۰ روز آینده در دو مرحله هر کدام ۹ درصد را در بورس عرضه می کنیم که سهم ما کاهش می یابد و دوباره بخشی از آن ها را می فروشیم تا سهم بنیاد در بانک سینا به ۳۳ درصد برسد.
وی افزود: در زمانی که مالک ۳۳ درصد این بانک شدیم از کجا معلوم که بقیه شرکای ما حاضر باشند که ما به صورت قرض الحسنه عمل کنیم زیرا بانکداری خصوصی در پی سود است اما قرض الحسنه سودی ندارد.
فتاح اضافه کرد: توصیه بانک مرکزی این بود که بخشی از سرمایه بانک سینا را در حسابی به عنوان قرض الحسنه اختصاص دهیم اما بررسی کارشناسان ما نشان داد پاسخ لازم را از این راهکار نمی گیریم.
رئیس بنیاد مستضعفان گفت: ما می خواهیم پول خودمان را در قرض الحسنه مختص خود قرار دهیم و از این محل به مردم تسهیلات قرض الحسنه بدهیم.
 
وی گفت: محل فعلی بنیاد که در آن مستقر هستیم جای خیلی خوبی است و 19 هکتار وسعت دارد که خدمت جهانگیری معاون اول رئیس جمهور رفتم و از او خواستم این جا را از ما برای دولت بخرد و شهردار تهران را هم دعوت کردیم اما نتوانستیم به توافق برسیم.
فتاح افزود: اکنون هم اعلام می کنیم هر کسی که خریدار این ملک است به قیمت روز آن را می فروشیم و قول می دهیم همه پول آن را خرج محرومان و مستضعفان می کنیم.
 
فتاح افزود: عملکرد بنیاد مستضعفان نسبت به سال ۱۳۹۷ حدود ۳۵ تا ۳۷ درصد رشد داشته است و توانستیم به همه اهداف خود برسیم.
رئیس بنیاد مستضعفان تاکید کرد در مسیر شفافیت ، بورس و محرومیت زدایی ، پایداریم و در سال ۹۸، همه اهداف و برنامه ها محقق شده است.
پرویز فتاح در استودیو نگاه یک شبکه اول سیما افزود: تحقق برنامه های تدوین شده بنیاد مستضعفان در سال ۹۸ حدوداً ۱۱ درصد نسبت به برنامه مصوب بالاتر بوده و ۳۷ درصد نسبت به برنامه های سال ۹۷ رشد داشته است.
او در خصوص وضعیت خرید و فروش های بنیاد مستضعفان در سال 98 گفت: بنیاد به صورت شرکتی اداره می شود این در حالی است که بنیاد دارای ۱۶۹ شرکت یا زیر مجموعه می باشد طبیعتاً جمع بندی و حسابرسی این تعداد شرکت در پایان سال انجام می شود و آن وقت می توان آمار خرید و فروش و تولیدات زیر مجموعه های بنیاد را اعلام کرد.
فتاح افزود: آنچه در پایان سال و پس از حسابرسی های ۱۶۹ شرکت اعلام می شود نتیجه عملکرد تلفیقی تجمیعی بنیاد خواهد بود البته در حال حاضر هنوز مجمع بنیاد مستضعفان به دلیل مقوله کرونا برگزار نشده اما تا این لحظه بنا بر تخمین های اولیه، کل میزان فروش بنیاد در سال ۹۸ حدود ۳۶ هزار میلیارد تومان برآورد شده این رقم حاصله از فروش ملک، کالا یا خدمات است.
او ادامه داد: با تفریق هزینه های بنیاد از ۳۶ هزار میلیارد تومان، حدود هفت هزار میلیارد تومان سود ناخالص بنیاد محسوب می شود، البته طبق سنوات گذشته احتمال می رود باید حدود هزار میلیارد تومان مالیات پرداخت کنیم و ۶ هزار میلیارد تومان باقیمانده به طور ۶۰ درصد و ۴۰ درصد میان ما و سایر سهام داران تقسیم خواهد شد پس از تقسیم سود سهم بنیاد حدود سه هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان می شود.
 
رئیس بنیاد مستضعفان در خصوص ادعای عدم شفافیت این بنیاد گفت: طبق سنوات گذشته، نتایج تمامی مجمع های ۱۶۹ شرکت زیر مجموعه بنیاد پس از بررسی و پایان کار، چاپ می شود و در دسترس همگان قرار می گیرد علاوه بر آن تمامی صورت های مالی سال گذشته و جاری در سایت بنیاد به نمایش گذاشته می شود علاوه بر آن حتی سازمان بازرسی کل کشور هم برای بررسی های تکمیلی ورود پیدا می کند و حضور ۳۳ شرکت از زیر مجموعه های بنیاد در بورس، بیانگر شفافیت عملکرد بنیاد مستضعفان است.
فتاح با بیان اینکه، اولویت اول ما، تامین نیاز جامعه و مردم است، افزود: در برخی از موارد پس از تولید مازاد، اقدام به صادرات مازاد تولیدمی شود مثلا در بحث فولاد و سیمان و برخی از نهادهای کشاورزی مجاز به صادرات هستیم.
او تصریح کرد:​ صادرات بنیاد در سال قبل چیزی حدود ۵۰۰ تا ۶۰۰ میلیون دلار بوده که البته این میزان از طریق سامانه نیما به کشور بازگشت داشته است.
 
رئیس بنیاد مستضعفان با اشاره به پرداخت شدن مالیات ۶۷۰ میلیارد تومان سال ۹۷ بنیاد مستضعفان ادامه داد: بنیاد جزء خوش حساب‌های مالیاتی محسوب می‌شود، چنانچه شرکتی از زیر مجموعه‌های بنیاد مستضعفان، مالیات پرداخت نکرده باشد، ما تاوان آن را می‌پردازیم.
 
وی گفت: سهم بنیاد از سود حاصله از در آمد شرکت‌های متبوع صرف محرومیت زدایی در کشور می‌شود.
فتاح تصریح کرد: امسال بیش از سه هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان صرف محرومیت زدایی و مناطق هدف در کشور خواهیم کرد.
رئیس بنیاد مستضعفان با بیان اینکه در حال حاضر در سال اول از برنامه مدون پنج ساله هستیم، افزود: یکی از راهبرد‌های ما کاهش تعداد شرکت‌های زیر مجموعه بنیاد می‌باشد روند کاهش‌ها یا به صورت فروش بلوکی در بورس، واگذاری سهام‌ها در بورس یا منحل شدن شرکت‌ها خواهد بود.
او ادامه داد:​قصد و هدف از واگذاری شرکت ها، فراهم کردن عرصه برای فعالیت بخش خصوصی بوده و از سوی بنیاد باید در پروژه‌های کلان فعالیت خود را گسترش دهد که برای مثال می‌توان به رسیدگی به پروژه‌های نفتی به جا مانده از جا زدن پیمانکاران خارجی اشاره کرد.
در حال حاضر سخت‌ترین کار‌ها که خارجی‌ها فکر می‌کردند فقط در انحصار و مونوپول آن هاست در میادین نفتی جنوب کشور توسط نیرو‌های ایرانی در حال انجام است و بنیاد مستضعفان در موقعیت‌هایی حضور می‌یابد که خلاء نیرو‌های خارجی محسوس باشد البته در این راستا طعنه‌ای هم به دولت نخواهیم زد.
 
فتاح در خصوص واگذاری شرکت‌ها افزود: بنیاد، واگذاری هایش را به درستی و دقیق انجام می‌دهد و نمی‌گذارد شرکت‌های واگذاری شده به سرنوشت هفت تپه و هپکو دچار شوند.
او ادامه داد: تا سال ۹۷، سی و یک شرکت از شرکت‌های زیر مجموعه بنیاد ضرر ده بودند که البته این تعداد به مرور زمان کم شد در ضمن یکی از شرایط بورسی شدن شرکت‌های بنیاد، سود ده بودن شرکت‌ها به مدت سه سال متمادی است.
 
فتاح با بیان اینکه در حال حاضر ۳۳ شرکت بنیاد، بورسی هستند، افزود:​ امسال حدود ۲۰ شرکت دیگر وارد بورس خواهند شد البته امیدواریم تا پایان سال بیش از ۵۰ شرکت بورسی داشته باشیم.
او تصریح کرد:​ در صورت مشاهده هر گونه تخلف در حوزه حسابرسی و مفاصا حساب از سمت شرکت‌های تابع، برخورد شدید و بعضاً قضایی با آن‌ها صورت خواهد گرفت.
فتاح، گفتگو و پاسخ دهی به مردم را یکی از ابزار شفاف سازی بیان کرد و افزود:​ در مورد شرکت بنیاد در بورس املاک و مستغلات، حضور پررنگی خواهیم داشت زیرا، بورس قبل از راه اندازی این بخش با ما مذاکرات تکمیلی و دقیقی صورت داده و گفتنی است دولت و بنیاد املاک بسیاری دارند که راه اندازی بورس املاک و مستغلات فرصت مناسبی برای جریان یافتن نقدینگی مردم در این حوزه است.
 
رئیس بنیاد مستضعفان اضافه کرد: در دهه فجر برای نخستین بار چندین کتاب شامل دفاتر اسناد املاک رضا خان را رونمایی کردم که دستنویس و شامل چندین هزار روستا و قنات است که اکنون با اذن مقام معظم رهبری، عزم راسخ داریم تا این اموال به مردم برگردد.
وی ادامه داد: قبلاً حدود ۸۱ هزار فقره به مردم برگردانده شد و ۱۱ هزار فقره را هم در طول یک سال گذشته به مردم برگرداندیم و ۱۰ هزار فقره را نیز آماده کردیم که برگردانیم و به نام مردم کنیم.
فتاح گفت: این مردم جزو محرومان و نیازمندان هستند که تقریباً رایگان در اختیار آن‌ها قرار دادیم.
 
شکایت بنیاد در 11 هزار پرونده
وی افزود: حدود ۱۱ هزار پرونده داریم که در ۶۰ درصد آن، بنیاد شاکی است و در بقیه موارد، طرف مقابل شاکی است و ما تابع حکم قطعی قضایی هستیم و آن را اجرا می‌کنیم.
 
وی افزود: برای حمایت از مستضعفان در شرایط کرونایی، حدود ۶۰۰ میلیارد تومان تسهیلات دادیم که ۱۵۰ میلیارد تومان آن برای تامین ودیعه مسکن افراد تحت پوشش کمیته امداد و سازمان بهزیستی بود و ۴۵۰ میلیارد تومان هم برای وام قرض الحسنه اقشار مختلف بوده است.
 
فتاح ادامه داد: هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان هم به صورت نقد و کالایی به محرومان اختصاص داده شد یعنی تاکنون هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان از منابع مالی این بنیاد صرف خدمت رسانی و تسهیلات کرونایی محرومان شده است و این روند ادامه دارد.
وی اضافه کرد: این منابع از طریق فروش سهام، ملک و سود‌های بانکی و سود شرکت‌های بنیاد مستضعفان تامین شده است.
رئیس بنیاد مستضعفان گفت: راه ما راه سردار شهید سلیمانی است و حاضریم جان خود را در راه مردم بدهیم و این روند خدمت رسانی را با قدرت و سرعت و بی محابا انجام می‌دهیم و به حرف‌هایی که درباره ما می‌زنند توجه نمی‌کنیم.
 
صرف 1800 میلیارد تومان برای خدمت رسانی کرونایی محرومان
رئیس بنیاد مستضعفان گفت: تاکنون هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان صرف خدمت رسانی و ارائه تسهیلات کرونایی به محرومان شده است و این روند ادامه دارد.
 
فتاح افزود:​کار محرومیت زدایی و انتخاب محدوده هدف در «قلعه گنج» استان سیستان و بلوچستان آغاز شده است و رهبر معظم انقلاب، رئیس جمهور و وزیر کشور به اقدامات بنیاد در این منطقه نظر مثبت دارند و اکنون این منطقه به الگو تبدیل شده است و نرخ بیکاری در آن جا کاهش و مسائل اجتماعی، بهبود یافته است.
وی گفت: الگوی «قلعه گنج» با بررسی ضعف‌ها و نقاط قوت توسعه یافته است و در جنوب سیستان و بلوچستان و منطقه زابل و بقیه مناطق هدف نیز اقدامات محرومیت زدایی را انجام دادیم که به ۲۵ مورد رسیده است و در هر استان حداقل یک مورد را انجام خواهیم داد و برای مناطق محروم ایجاد اشتغال می‌کنیم.
رئیس بنیاد مستضعفان اضافه کرد: پس از رد شدن از مرحله کرونا، به مسائل زیر ساختی و زیر بنایی توسعه هم خواهیم پرداخت.
 
فتاح در بخش دیگری از سخنان خود درباره ساختمان پلاسکو گفت: در ساخت این ساختمان, ۶۴ درصد پیشرفت داشتیم و به حدود ۳۰۰ نفر کسبه این ساختمان قول دادیم که تا پایال سال بهره برداری شود.
وی ادامه داد: مطلبی نقل می‌شد که بنیاد در زمینه ساختمان پلاسکو با شهرداری اختلاف دارد. مسائل پلاسکو در سال‌های ۹۶ و ۹۷ در سطح ملی از جمله معاون اول و شورای عالی امنیت ملی مطرح و موضوع آن به مسئله ملی و مردمی تبدیل شد. اکنون تفاهم کردیم و کار به شورای عالی شهر سازی و معماری کشید و در آن جا حد وسط را گرفتند، زیرا پلاسکو نمی‌توانست پارکینگ داشته باشد، چون مغازه‌ها کم می‌شد.
فتاح تاکید کرد:​ همه مغازه‌های پلاسکو را می‌سازیم و تحویل می‌دهیم و شهرداری و شورای عالی شهرسازی هم تایید کردند و موظف شدیم پارکینگی را که در آن نزدیکی قرار دارد مقاوم و بازسازی کنیم.
وی ادامه داد: بر اساس اعلام شهردار منطقه ۱۲، در مدت یک ماه، پروانه آن جا صادر می‌شود و امیدواریم تا پایان سال به تعهدات خود در پلاسکو عمل کنیم.
رئیس بنیاد مستضعفان افزود: قطعه ۲ آزاد راه تهران - شمال هم تا پایان سال آینده به بهره برداری می‌رسد.



ح
کد مطلب: 414461
مرجع : سايت خبری رجا
 
علی اصغر از تهران
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۹-۰۵-۲۰ ۱۰:۰۳:۴۵
بنیاد این ثروت را از کجا آورده یک خبر نگار اگر برود دنبالش متوجه میشود اگر میخواهید بفهمید دنبال حرف احمدی نژاد بروید تمام ثروتش اموال عمومی است