تاریخ انتشار : شنبه ۱۸ مرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۲:۴۲
 
آیت‌الله اسلامی عنوان کرد؛

غدیر خم تنها آغاز ولایت امیرالمؤمنین علی(ع) است؟

Share/Save/Bookmark
غدیر خم تنها آغاز ولایت امیرالمؤمنین علی(ع) است؟
 
در غدیر خم فقط ولایت امیرالمؤمنین علی‌(ع) معرفی نشد، بلکه طبق بیان پیامبر اکرم‌(ص) ولایت مهم روز عید غدیر، ولایت امام زمان‌(عج) است.
پایگاه تحلیلی خبری هم اندیشی:به مناسبت گرامیداشت عید سعید غدیر خم مراسمی با حضور آیت‌الله علی اسلامی نماینده مردم قزوین در مجلس خبرگان رهبری و مدیران، استادان و کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی قزوین با رعایت نکات بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی در مسجد امام رضا‌(ع) این دانشگاه برگزار شد.

نماینده مردم قزوین در مجلس خبرگان رهبری با بیان واقعه‌ غدیر خم اظهار کرد: در برخی از کتب برادران اهل سنت آمده که ۴۰ صحابی از یاران پیامبر اکرم(ص) واقعه‌ی غدیر خم را نقل کرده‌اند و این عدد در برخی دیگر از کتب ۱۲۰ یا ۱۵۰ صحابی عنوان شده است، بنابراین واقعه‌ غدیر خم دیگر نیازی به استدلال و اثبات ندارد و یک واقعه‌ مسلم بشری است.

اسلامی با بیان اینکه غدیر از محرزاتی است که تردیدی به آن وارد نیست و نیازی به برهان و استدلال ندارد با بیان گوشه‌ای از سجایای اخلاقی و رفتاری امیرالمؤمنین علی (ع) خاطرنشان کرد: چه کسی نیمه‌های شب به یاد این فقیر و آن فقیر در کوچه‌ها راه می‌رود؟ این‌ها کار امامت و ولایت است. امیرالمؤمنین علی(ع) در آن روز منصوب می‌شود، اما غفلت ما این است که غدیر را تنها در «من کنت مولاه فهذا علی مولاه» خلاصه کرده‌ایم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود حاضران را به مطالعه‌ خطبه‌ غدیر دعوت و تصریح کرد:
پیامبر گرامی اسلام(ص) در خطبه‌ غدیر چهار مرتبه از نام مبارک حضرت مهدی‌(عج) استفاده می‌کنند؛ یعنی امامت در روز عید غدیر خم از امیرالمؤمنین (ع) آغاز می‌شود و تا امام حسن عسگری‌(ع) ادامه می‌یابد و به یک معنا قطع می‌شود، اما آغاز امامت مهدویت تا قیامِ قیامت است و یهود و نصارا به این دلیل مأیوس شدند.

نماینده مردم قزوین در مجلس خبرگان رهبری عنوان کرد: در غدیر خم فقط ولایت امیرالمؤمنین علی‌(ع) معرفی نشد، بلکه طبق بیان پیامبر اکرم‌(ص) ولایت مهمِ روز عید غدیر، ولایت امام زمان‌(عج) است.

اسلامی همچنین دانشگاه آزاد اسلامی قزوین را از دانشگاه‌های برجسته‌ استان قزوین معرفی و تأکید کرد: انتصاب دکتر خان‌محمدی به عنوان ریاست این دانشگاه را به فال نیک می‌گیریم و امیدواریم منشأ برکات تازه‌ای برای استان ما باشند.

بهره‌گیری از مدیریت‌ها با نگاه راهبردی به امام علی‌(ع)
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی قزوین نیز در این مراسم مطرح کرد: امیدوارم که از شیوه‌ امامت، ولایت و نگاه راهبردی که حضرت علی‌(ع) داشتند در شیوه‌ مدیریتی خود استفاده کنم.

محمدرضا خان‌محمدی خرمی یادآور شد: بنده باید بیاموزم الگوهایی که نشأت گرفته از تفهیم مقام امامت و ولایت است، چگونه مدیریت کنم، شاید اگر این نگاه‌ها وجود نداشته باشد در بسیاری از مواقع حق ضعفا و فقرا پایمال شود؛ خیلی اوقات ممکن است مطالبی را بیان کنیم که نباید می‌گفتیم، اما اگر خود را تنظیم کنیم می‌رسیم بر یک فردی که رهبری شیعیان جهان را برعهده دارد و مرجع تقلید است.

م
کد مطلب: 414428
مرجع : جهان