تاریخ انتشار : يکشنبه ۱۲ مرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۴:۵۳
 

فروزنده: ‌رحم به آشوبگران آبان ۹۸ ترّحم بر پلنگ تیزدندان است/ منتظر "اشغال خیابان‌ها" باشید!

Share/Save/Bookmark
 
ستاد اصلاحات و اعضای "هسته سخت" این جریان عملا وارد فضای رادیکالیزم و مقابله با نظام شده‌اند اما گویا چپ‌های نجیب هنوز در جریان این تغییر ایدئولوژی سازمان اصلاحات نیستند!
پایگاه تحلیلی خبری هم اندیشی:بلاتکلیفی "چپ‌های نجیب" در تغییر ایدئولوژی سازمان اصلاحات
حسین کمالی، فعال چپ و دبیر حزب اسلامی کار در بخشی از مصاحبه با شماره شنبه گذشته روزنامه آرمان ملی پیرامون گفتمان اصلاح‌طلبی گفته است:
"بعضی از برخی طیف‌های اصلاح‌طلب به عنوان طیف رادیکال نام می‌برند که صحیح نیست و جریان اصلاحات دارای طیف رادیکال نیست. در اندیشه و گفتمان اصلاحات رادیکالیسم جایگاهی ندارد. در نتیجه نمی‌توان دو اصطلاح رادیکال و اصلاح‌طلب را در کنار اصلاح‌طلبی قرار داد. کسانی که رادیکال خوانده می‌شوند و به دنبال براندازی هستند خود به خود از دایره اصلاح‌طلبی خارج می‌شوند. اصلاحات در مرحله نخست به دنبال حفظ اساس نظام است. در مراحل بعدی به دنبال اصلاح‌گری و بازسازی است. در چنین رویکردی نیز رادیکالیسم جایگاهی ندارد و مورد نظر نیست. "
*آقای کمالی مثل مسافری هستند که از قطار جا مانده اما در حال توصیف مناظر طول مسیر است! و البته ایکاش صحبت‌های ایشان درست بود و ما در سپهر سیاسی ایران، چنین جریانی را هم می‌داشتیم تا سوپاپ‌های سیاسی کشور بهتر حرکت کند...
دبیر حزب اسلامی کار حکما در جریان نیست که اصلاح‌طلبان رسما و علنا انتخابات مجلس یازدهم را تحریم کرده‌اند و بدین واسطه اگرچه هنوز مورد توبیخ و استنطاق نظام قرار نگرفته‌اند اما عملا از نظام خارج شده و زره اپوزسیون پوشیده‌اند.
کسانی از ستادی‌های آنها همچنین بر خلاف اظهارات کمالی صراحتاً اعلام کرده‌اند که به سمت رادیکالیسم حرکت می‌کنند  و در این راه دست به تقدیس خشونت و تشویق راهبندان و اعتراض خیابانی هم زده‌اند.
در ادامه باید بیان کرد که حرف‌های "علیرضا علوی‌تبار" از آنچه که حسین کمالی درباره عزم چپ‌ها برای حفظ نظام گفته؛ شنیدنی‌تر است که چند هفته قبل تأکید کرده بود: "هدف اصلاحات، حفظ حکومت نیست"!
با توجه به این تغییر ایدئولوژی علنی شده ستاد اصلاحات و عزم آنها برای رویارویی با نظام و مردم؛ توصیه مشفقانه به چپ‌های سنتی و نجبای اردوگاه اصلاحات این است که دین خود را به دنیای ستاد اصلاحات نفروشند و با توبه و اصلاح و تبیین در پیشگاه مردم و نظام؛ جلوی آسیب بیش از این هم‌مسلکان خود به امنیت و اقتصاد کشور را بگیرند.
آسیبی که پیش‌لرزه آن در آبان ۹۸ جلوه‌گر شد و قصد دارد در "فتنه اقتصادی" حرکت بزرگتری را رقم بزند.
***
فروزنده: ‌رحم به آشوبگران آبان ۹۸ ترّحم بر پلنگ تیزدندان است

"لطف‌ا... فروزنده"، فعال اصولگرا در مصاحبه با خبرگزاری رسا ضمن اشاره به اهمیت مسأله امنیت در پیشبرد اهداف کشور گفت: اگر امنیت وجود نداشته باشد بدون شک هیچ‌گونه فعالیتی به ویژه فعالیت‌های اقتصادی را نمی‌توان در کشور انجام داد.
او با اشاره به اینکه قوه قضائیه باید مُرّ قانون را با قوت و قدرت اجرا کند، اظهار کرد: کسانی که در کشور از هر طریقی اخلال در امنیت می‌کنند باید قاطعانه مورد برخورد قانونی قرار گیرند.
فروزنده افزود:‌ امروز دشمنان به ویژه منافقان و گروه های انحرافی درصدد ایجاد آشوب در کشور هستند و قوه قضائیه باید با عوامل این گروه های انحرافی برخورد قاطع داشته باشد.
او با اشاره به اینکه کشور ما به برکت تلاش‌های ایثارگرانه نیروهای امنیتی از کشورهای امن در سراسر جهان محسوب می شود؛ درباره حواشی پیرامون ۳ مجرم آبان ۹۸ یادآور شد: رحم بر کسانی که در آبان ماه سال گذشته کشور را به آشوب کشیده و امنیت ملی را خدشه دار کردند، به منزله ترحم بر پلنگ تیزدندان است.
*دقت شود که هیچ عقل سلیم و دوستدار انقلابی از زندانی یا اعدام شدن حتی یک نفر هم استقبال نمی‌کند. اما وقتی که مسئله امنیت بعنوان اصلی‌ترین نیاز جامعه در میان باشد؛ بایستی با همین نگاه عقلانی و رئوفانه خواستار مجازات اخلالگران و بر هم زنندگان نظم و امنیت جامعه شد.
ماجرای آبان ۹۸ نیز یکی از رخدادهای به شدت ضد امنیتی بود که فرماندهان کنترل از راه دور آن همچنان اصرار به تکرار آن دارند.

از این منظر، مطالبه از قوه قضائیه برای صدور احکام عادلانه برای مجرمان این رخداد بسیار جدیست و انتظار می‌رود قوه قضائیه تحت تأثیر جریانات توییتری و هشتگ اعدام نکنید در این رابطه قرار نگیرد و به مُرّ قانون عمل کند.
قانونی که اگر عمل نشود یا تحت تأثیر جریانات توییتری به مسلخ برود؛ یقینا بایستی شاهد تکرار حوادثی شبیه به آبان ۹۸ و البته در سطحی وسیع‌تر و خونبارتر باشیم.
لازم به توضیح است که "فرماندهان فتنه اقتصادی" مدتی است که از خونبار بودن حوادث پیش رو نیز سخن می‌گویند!
***
همه تشویق‌های یک جامعه‌شناس اصلاح‌طلب:
منتظر "اشغال خیابان‌ها" باشید! کنشگری هشتگی و جنبش خیابانی تعارضی ندارند

سعید مدنی، جامعه‌شناس اصلاح‌طلب و فردی که روزنامه اعتماد او را " تحلیلگر خوشنام مسائل اجتماعی" نامیده، در مصاحبه با شماره شنبه گذشته این روزنامه پیرامون اعتراض توییتری به حکم اعدام ۳ آشوبگر آبان ۹۸ اظهار کرده است:
"در جریان صدور حکم ۳ جوان مورد اشاره و هشتگ «اعدام نکنید» چند عامل دیگر نیز به کمک تکنولوژی آمد؛ اول و مهم‌ترین مساله اینکه جامعه ایران در وضعیت جنبشی است و لذا نارضایتی‌ها خیلی زود تبدیل به اعتراض می‌شود. دوم اینکه موضوع اعتراض در این کنش بسیار روشن و شفاف و خالی از ابهام بود. به عبارت دیگر همه به سادگی می‌دانستند علیه چه چیزی و با چه مطالبه‌ای اعتراض می‌کنند. سوم اینکه به‌ لحاظ ارزش‌های اجتماعی مظلوم بودن ۳ نفر و ظالمانه بودن حکم بسیار بدیهی بود. یعنی روشن بود که در این پرونده موضوع اجرای حکم اعدام کسانی است که بی‌تردید شایسته چنین حکمی نیستند. در واقع نوعی اجماع شکل گرفت که بر اساس آن حتی اگر حضور در اعتراضات آبان‌ماه ۹۸ جرم محسوب شود، مجازات آن اعدام نیست. بنابراین ارزش‌ها، نگرش‌ها و دانش جمعی مشوق شرکت در کنش جمعی بود. به همه اینها ریسک پایین نوع کنش را هم اضافه کنیم. در مقایسه با تظاهرات خیابانی یا اعتصاب یا هر تاکتیک دیگری روش هشتگ کم‌هزینه بود، بنابراین مساعد مشارکت جمع بزرگ‌تری بود. "
او در بخش دیگری از اظهارات خود نیز برای تشویق تجمعات خیابانی تأکید می‌کند: البته خطای بزرگی است اگر تصور شود تعامل و ارتباط در فضای مجازی بدون ارتباط رودررو در فضای حقیقی و اشغال فضای شهری کاری از پیش خواهند برد. گاهی حتی نگرانی نظام‌های مستقر از ورود جمعیت به خیابان موجب می‌شود تا برابر بسیج در فضای مجازی عقب‌نشینی کنند و مطالبات را بپذیرند.
مدنی افزوده است: کنشگری هشتگی و جنبش کف خیابان در تعارض و رقیب یکدیگر نیستند، بلکه مکمل و در تعامل با یکدیگرند.
این فرد همچنین در ادامه تأکیدات خود بر تجمعات خیابانی تصریح می‌کند:
"حکومت‌ها بخواهند یا نخواهند خیابان جزیی انکارناپذیر از اعتراض است. شبکه‌ای شدن نه‌تنها مانع از خیابانی شدن نمی‌شود، بلکه تسهیل‌کننده حضور خیابانی است. تصمیم با دولت‌هاست یا باید امکان حضور قانونمند خیابانی را فراهم کنند یا منتظر باشند تا خیابان‌ها اشغال شوند. وقتی بحران سراسر ساختارهای موجود را فرا گرفته، وقتی فساد تا قله دماوند پیشروی کرده، وقتی فقر و نابرابری رنج و فلاکت را دوچندان کرده و کاهش ارزش پول ملی فقرا را فقیرتر و پولدارها را پولدارتر کرده، وقتی بوی مشمئزکننده تبعیض و رانت سراسر یک جامعه را دچار نفرت کرده، پیش‌بینی آینده چندان دشوار نیست. "
در خطوط پایانی صحبت‌های این فرد نیز می‌خوانیم:‌ در جنبش‌های اعتراضی روابط و پیوند معترضان بسیار اهمیت دارد. شبکه‌های مجازی این پیوندها را به بهترین نحو ممکن فراهم می‌کنند. اما نه برای نیامدن به خیابان، بلکه برعکس برای آمدن به خیابان. هر کنشگری اعم از مجازی یا حقیقی تمرینی است برای ایجاد فضای خودمختار و آمادگی برای کنش جمعی و اشغال خیابان. مگر اعتراضات آبان‌ماه ۹۸ را همین چندماه پیش ندیدید؟ با وجود تداوم بحران‌ها و ناتوانی نظام حکمرانی در کاهش و حل بحران‌های ساختاری کنونی کنشگری جمعی- چه مجازی و چه حقیقی- پایانی ندارد؛ همان‌طور که بارها گفته‌ام تا اطلاع ثانوی جامعه ایران در وضعیت جنبشی است.
"روزنامه اعتماد برای تیتر این مصاحبه از عبارت "جامعه ایران در وضعیت جنبشی است و نارضایتی سریعا به اعتراض بدل می‌شود" استفاده کرده است.
*ما قضاوت درباره تشویقات این فرد برای "اغتشاش خیابانی" و اینکه او یک جامعه‌شناس است یا تئوریسین اغتشاش! را بر عهده مخاطبان محترم وامی‌گذاریم.
روزنامه اعتماد و گردانندگان اصلاح‌طلب آن چندی قبل نیز صحبت‌های عمادالدین باقی از تئوریسین‌های اصلاح‌طلب پیرامون "حق براندازی" را منتشر کردند که البته این اقدام میلیتاریزه! با یک تذکر آرام از سوی وزارت ارشاد نیز همراه شد.
 صحبت‌های جامعه‌شناس فوق‌الذکر به روشنی نشان می‌دهد که اگر با عوامل آشوب آبان ۹۸ برخورد مناسب صورت نگیرید و برهم‌زنندگان امنیت کشور مجازات نشوند؛ چگونه راه اغتشاش خیابانی در فتنه اقتصادی (که پیش از این در شمارگان مختلف وبلاگ مشرق توضیحاتی مبسوطی را پیرامون آن ارائه کرده‌ایم) هموارتر می‌شود!
قبل از مدنی، برخی دیگر از فعالان اصلاح‌طلب از جمله مصطفی تاجزاده تأکید کرده‌اند که اغتشاشات آبان با خشونت بیشتری تکرار خواهد شد.
جالب است که در اظهارات بالا حتی یک جمله مبنی بر اینکه "اغتشاش" راه حل مسئله نیست، "اشغال خیابان" کار اشرار است، ناامنی مشکلات اقتصادی را بیشتر می‌کند و راه حل در صندوق رأی" است نه در خیابان! نیز به چشم نمی‌خورد.
 برای چندمین بار این سؤال تحلیلی را بیان می‌کنیم که "آیا عدم مذمت اغتشاش خیابانی از سوی رجال و تریبون‌های اصلاح‌طلب به معنی تقلای آنها برای فرماندهی فتنه آینده نیست!؟ "
لازم به تأکید است که اگر منویات اخیر مقام معظم رهبری در زمینه نظارت بر قیمت‌ها و ورود اطلاعاتی و امنیتی به پرونده کارشکنی‌های عامدانه در بازار عملیاتی نشود، اگر فضای کشور و جریان تحریف مورد روشنگری خواص قرار نگیرد و اگر تحرکات فرماندهان فتنه که یک بخش کوچک آن را در بالا دیدیم مورد تأملات امنیتی قرار نگیرد؛ بسا که فتنه‌ای بزرگتر از فتنه سال ۸۸ و آبان ۹۸ دامنگیر مردم و نظام اسلامی شود.




ح

 
کد مطلب: 414331