تاریخ انتشار : دوشنبه ۵ اسفند ۱۳۹۸ ساعت ۱۴:۲۳
۱
 

شکست اصلاح طلبان کواکبیان را عصبانی کرد/ تلاش برای خدشه بر پیروزی قاطع اصولگرایان +پنج نکته

Share/Save/Bookmark
شکست اصلاح طلبان کواکبیان را عصبانی کرد/ تلاش برای خدشه بر پیروزی قاطع اصولگرایان +پنج نکته
 
ظاهرا این توهم اصلاح طلبان که اکثریت مردم طرفدار آنها هستند هنوز درمان نشده است.
پایگاه تحلیلی خبری هم اندیشی: مصطفی کواکبیان، عضو فراکسیون امید مجلس دهم و کاندیدای اصلاح طلب مجلس یازدهم که از حدود دو میلیون رای تهران فقط 61 هزار نفر حاضر شدند نام او را مجددا بنویسند و عملا خود را از مجلس یازدهم حذف شده دید، با انتشار توئیتی در واکنش به قیمت سکه و دلار، پیروزی قاطع جریان اصولگرا و شخص قالیباف با حدود یک میلیون و 300 هزار رای را به دلیل عدم حضور اکثریت مردم دانسته و از آنها خواسته پاسخگوی عدم تصویب لوایح خطرناک FATF در مجمع تشخیص باشند!

کواکبیان نوشته است: «بالاخره مجمع تشخیص با تعلل غیرمنطقی موجب شد ايران در لیست کشورهای غیرعضو FATF قرارگیرد. حال از اعضای مخالف (به ویژه آقایانی که این روزها در غیبت اکثریت مردم خود را پیروز انتخابات دانسته و مدعی ریاست خانه ملت هستند!) بايد پرسيد آیا حاضرند پاسخگوي وضعيت كنونی افزایش نرخ دلار وسکه باشند؟!»


هرچند باید به کواکبیان بابت این عصبانیت حق داد اما چند نکته هم باید یادآوری کرد:

1. بخش مهمی از کاهش مشارکت محسوس مردم تهران به ناکارآمدی دولت روحانی و انفعال وکیل الدوله های مجلس دهم برمیگردد که اشتباها به این نتیجه رسیدند انداختن رای در صندوق شاید تاثیر چندانی نداشته باشد.

2. ظاهرا این توهم اصلاح طلبان که اکثریت مردم طرفدار آنها هستند هنوز درمان نشده است. چرا که همین مردم به ظاهرا حامی اصلاح طلبان با نیامدنشان، اصلاح طلبان را از مجلس بعدی حذف کردند، این چگونه طرفداری است؟ و البته آنکه این ادعای کواکبیان در نوع خود یک جرزنی است که متاسفانه به رویه اصلاح طلبان شکست خورده در انتخابات ها تبدیل شده است.

3. یکی از دلایل دست رد مردم به اصلاح طلبان و اعتدالیون به همین جهت بود که بخشی مهمی از افراد حاضر در بهارستان، چه از سر گرایش به غرب یا ترس از آمریکا و... ناخواسته در مسیر ترسیم شده دشمن سیر می کردند. اتفاقا جای تعجب آنجا بود که منتخبان ملت این لوایح خطرناک FATF را تصویب کردند. لوایحی که اجرای 37 بند از 41 بند آن خود عامل بسیاری از مشکلات کنونی کشور است که مسئولان فعلی آن را کتمان می کنند.

4. کواکبیان می خواهد علی رغم صحبت های رئیس کل بانک مرکزی، رفتارهای FATF را موثر بداند؛ تئوری خطرناکی که در این شش سال خسارات عدیده ای را به کشور تحمیل کرد. هرچند این ادعای  کواکبیان محلی از اعراب ندارد اما مردم هنوز منتظر هستند تا مسئولان دولت و مجلس برای پراید 60 میلیونی، قیمت نجومی خانه، طلای گرمی 500 هزار تومان، دلار 14 هزار تومان، گرانی ارزاق و... توضیح دهند.

5. عصبانیت کواکبیان و تلاش برای ایجاد روند مطالبه از منتخبان جدید مجلس که تازه کار خود را در خردادماه سال آینده شروع خواهند کرد، جای تعجب ندارد. اما این نماینده اصلاح طلب باید به جای ناراحتی از دست منتخبان و افراد رای دهنده به آنها، کارنامه خود و دوستانشان را در عدم رعایت شان نمایندگی، ایفای وظایف نمایندگی و وکیل الدولگی یک دولت ناکارآمد جستجو کنند.

 
کد مطلب: 410811
مرجع : جهان
 
امیررضا
Iran, Islamic Republic of
۱۳۹۸-۱۲-۰۵ ۱۵:۰۰:۲۲
بنده خودم یکی از کسانی هستم که لیست وحدت رای دادم امااین جور رجز خوانی صحیح نیست و با ارزش های جبهه اصولگرا که مدعی ارزش های اسلامی هستند مغایرت داره. حقیقت اینه که مردمی که نیامدند رای بدهند یه نه قاطع هم به اصلاح طلبان و هم به اصولگرایان گفته اند و اونهایی هم که اومدند به این معنی نیست که از عملکرد اصولگرایان راضی هستند اما از میان بد و بدتر، عملا بد رو انتخاب کردند چرا که روی کار اومدن اصلاح طلبان با نگرشی که دارند رو نا مناسب برای دنیا و آخرت خود میدونستند اما با این رای سعی کردند حداقل برای پاسخگویی در پیشگاه الهی و در برابر خون شهدا جوابی داشته باشند اگرچه امید کمی به عملکرد مناسب آقایان اصولگرایی که بعد از پیروزی جناحشون در حال اختلاف ورزی هستند، دارند. رسانه های اصولگرا نیز بهتره به جای دعوای سیاسی بی ارزش تمام توان خود رو بگذارند روی زنده کردن ارزش ها و مثل سردار سلیمانی عمل کردن