تاریخ انتشار : شنبه ۵ بهمن ۱۳۹۸ ساعت ۲۲:۰۹
 

آغاز بازسازی مناطق سیل‌زده هرمزگان تا قبل از دهه فجر‌

Share/Save/Bookmark
استاندار هرمزگان با بیان اینکه سیل در هرمزگان مجموعا حدود ۱۵۰۰ میلیارد تومان خسارت زده است از آغاز عملیات بازسازی و تعمیر منازل سیل‌زدگان تا قبل از دهه فجر خبر داد.
پایگاه تحلیلی خبری هم اندیشی:فریدون همتی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: سیلی که در منطقه داشتیم خیلی فراگیر بود و خوشبختانه حضور و نقش دستگاه‌ها، نیروهای مسلح، نیروی دریایی سپاه و ارتش، سپاه امام سجاد، هلال احمر، دستگاه‌های خدمات دهنده آب، برق و بنیاد مسکن و بهداشت و درمان همه بسیج شدند که 10 روز اول سیل را خوب مدیریت کنیم. 


وی افزود: من معتقد هستم در این مرحله از بیان مردم می‌توانیم نتیجه بگیریم که نسبتا عملکرد دستگاه‌ها مورد قبول مردم بوده است.
استاندار هرمزگان بیان کرد: در مرحله دوم شروع کرده‌ایم به ارزیابی خسارت‌ در همه بخش‌ها و در مرحله سوم تا قبل از شروع دهه فجر همه تصمیماتمان را نهایی می‌کنیم که کدام روستا در جایش باقی بماند.
همتی تاکید کرد: در تصمیمات نهایی مشخص خواهد شد که چه روستاهایی باید مورد تعمیر و بازسازی قرار گیرند، در کجاها سیل بند احداث کنیم و کدام روستاها جا به جا شوند.
وی تصریح کرد: در بخش‌های کشاورزی، کسب و کار و صیادی نیز برنامه هایی دیده شده است که عملیات کاری ما با حضور همه دستگاه‌ها تا 10 روز دیگر عملا آغاز خواهد شد.
استاندار هرمزگان خاطرنشان کرد: هم اکنون درحال انجام تقسیم کار هستیم و هر روستا را به یکی از بخش‌ها خواهیم سپرد و با مشارکت خود مردم کار را پیش خواهیم برد.
وی گفت: مردم سیل زده هم همانطور که تاکنون همکاری و صبوری کرده‌اند در دوره تعمیر و بازسازی هم با همین روحیه در کنار دستگاه‌ها باشند تا کارها به سرعت پیش برود.
فریدون همتی برآورد اولیه خسارت سیل هرمزگان را 1500 میلیارد تومان عنوان کرد. 
ش
کد مطلب: 410286