تاریخ انتشار : شنبه ۵ بهمن ۱۳۹۸ ساعت ۱۵:۴۲
 

تخلفات برخی رد صلاحیت‌شدگان افشا شود، کسی زیر جنازه آنها را هم نمی‌گیرد!

Share/Save/Bookmark
تخلفات برخی رد صلاحیت‌شدگان افشا شود، کسی زیر جنازه آنها را هم نمی‌گیرد!
 
عضو فراکسیون نمایندگان ولایی گفت: اگر برخی تخلفات ردصلاحیت‌شده‌ها اعلام شود، دیگر کسی حتی زیر جنازه آنها را نیز نمی‌گیرد چه برسد به اینکه به آنها رأی بدهند تا به مجلس راه یابند.
پایگاه تحلیلی خبری هم اندیشی: سیدجواد حسینی‌کیا نماینده سنقر در مجلس شورای اسلامی، در مورد عملکرد شورای نگهبان برای بررسی صلاحیت نامزدهای انتخابات مجلس یازدهم گفت: شورای نگهبان مجری قانون اساسی در مورد احراز صلاحیت نامزدهای انتخابات است. احراز صلاحیت با عدم صلاحیت متفاوت است. ممکن است کسی از  مراجع چهارگانه تأییدیه دریافت کرده باشد اما صلاحیت وی برای حضور در مجلس احراز نشود.

عضو شورای مرکزی فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس گفت: افرادی که رد صلاحیت شده اند حتما پرونده‌های کیفری دارند اما متأسفانه قانون دست شورای نگهبان را بسته است و شورا نمی تواند عملا همه مدارک را ارائه کند. اگر برخی از تخلفات افراد اعلام شود، دیگر کسی حتی زیر جنازه آنها را نیز نمی‌گیرد چه برسد به اینکه به آنها رأی بدهند تا به مجلس راه یابند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با تأکید بر اینکه رسالت شورای نگهبان حراست از نظام و انقلاب است، گفت: شورای نگهبان باید به وظیفه خود عمل کند و اجازه ندهد افراد فاقد صلاحیت به دستگاه های تقنینی و اجرایی راه یابند. قیل و قال‌های اخیر نشان دهنده حرکت درست شورای نگهبان در مسیر اجرای قانون است.

وی افزود: دست برخی افراد سودجو از انتفاع‌های گسترده قطع شده و به همین دلیل قیل و قال آنها به آسمان رفته اما شورای نگهبان محکم ایستاده است. قیل و قال‌های افراد ردصلاحیت شده نشان دهنده مسیر درست شورای نگهبان است چون دست برخی از افراد از انتفاع‌های گسترده قطع شده است، سر و صدا به راه انداخته اند.


م
کد مطلب: 410262
مرجع : مهر