تاریخ انتشار : شنبه ۵ بهمن ۱۳۹۸ ساعت ۱۵:۳۹
 

تصویری از عراق که BBC فارسی نمی‌خواهد به جهان نشان دهد

Share/Save/Bookmark
تصویری از عراق که BBC فارسی نمی‌خواهد به جهان نشان دهد
 
سایت BBC فارسی نیز در راستای اهداف آمریکا برای کم نشان دادن جمعیت میلیونی مردم عراق در راهپیمایی ضدآمریکایی، این جمعیت میلیونی را ده‌ها هزار نفر تعبیر کرد.
پایگاه تحلیلی خبری هم اندیشی: رسانه‌های فارسی زبان بار دیگر نشان دادند که اتفاقاتی که در راستای منافعشان نباشد را به راحتی تحریف و سانسور می‌کنند.

از شایعه تا واقعیت: صبح امروز عراق، صحنه حضور میلیونی مردمی بود که یک صدا در حمایت از حاکمیت ملی این کشور و خروج تروریست‌های آمریکایی از کشورشان به میدان آمده بودند.

تظاهرات‌کنندگان عراقی با محکوم کردن اشغالگری نظامی آمریکا در این کشور، شعار «از کشور ما خارج شوید، قبل از اینکه اخراجتان کنیم» سر دادند. 

اما در این میان واکنش BBC فارسی به این اجتماع میلیونی مردم عراق علیه آمریکا قابل توجه بود. صفحه اینستاگرام این رسانه انگلیسی برای ساعت‌ها پس از شروع این تجمع، خبر آغاز این مراسم را با یک عکس بسته که فقط چهره یک عراقی در آن مشخص است، منتشر کرد.


سایت BBC فارسی نیز در راستای اهداف آمریکا برای کم نشان دادن جمعیت میلیونی مردم عراق،  این جمعیت میلیونی را ده‌ها هزار نفر تعبیر کرد و سپس در اقدامی جهتدار تصویری را برای خبر انتخاب کردند تا وانمود کنند از این مراسم استقبال کمی شده است. درست مانند سیاستی که در  راهپیمایی های ایران اتخاذ می‌کند.

 
ایران اینترنشنال رسانه سعودی نیز رویکرد مشابهی را اتخاذ کرد. آن‌ها هم یک تصویر بسته که سیل جمعیت مشخص نباشد را انتخاب کردند و مردم امروز عراق را هم هواداران مقتدی صدر نامیدند.
 

 
اما در ادامه بخشی از حضور اقشار مختلف مردم عراق در راهپیمایی ضدآمریکایی را که رسانه‌های ضدانقلاب از جمله BBC علاقه‌ای به انتشار آن ندارند را می‌بینید:



م
 
کد مطلب: 410260
مرجع : فارس