تاریخ انتشار : جمعه ۴ بهمن ۱۳۹۸ ساعت ۲۲:۱۷
 

تاکید مرجعیت عالی دینی بر ضرورت احترام به حاکمیت عراق

Share/Save/Bookmark
تاکید مرجعیت عالی دینی بر ضرورت احترام به حاکمیت عراق
 
مرجعیت عالی دینی عراق بر ضرورت احترام به حاکمیت این کشور و به نتیجه رسیدن پرونده تشکیل دولت جدید تاکید کرده است.
پایگاه تحلیلی خبری هم اندیشی: به گزارش شبکه ماهواره‌ای العهد، احمد الصافی نماینده مرجعیت عالی دینی در خطبه‌های نماز جمعه در کربلای معلی که در صحن مطهر حرم امام حسین(ع)‌ برگزار شد، تصریح کرد : مرجعیت بر موضع اصولی خود مبنی بر ضرورت احترام به حاکمیت و ثبات تصمیم گیری سیاسی و یکپارچگی ارضی و مردمی عراق تاکید می‌کند.
متن کامل بیانیه مرجعیت دینی عراق به شرح زیر است:
نخست مرجعیت دینی بر موضع اصولی خود درخصوص لزوم احترام به حاکمیت، استقلال تصمیم گیری سیاسی و وحدت سرزمینی و مردمی عراق و مخالفت قاطع خود با خدشه با این اصول ثابت ملی از سوی هر طرف با هر بهانه ای تاکید می کند. شهروندان آزادی کامل در بیان نظرات خود به شیوه های مسالمت آمیز در این زمینه و همچنین درخواست برای آنچه آن را برای پاسداری از حاکمیت ملی به دور از دیکته های خارجی مناسب می بینند، دارند.
دوم اینکه مرجعیت دینی همچنین بر لزوم اجرای اصلاحات واقعی تاکید می کند که همواره مردم خواهان آن شده و در راه تحقق آن جانفشانی های زیادی کرده اند. مرجعیت معتقد است که تعلل در این امر تنها به افزایش رنج و مشکلات مردم و طولانی شدن بی ثباتی امنیتی و سیاسی در کشور منجر خواهد شد.
سوم اینکه تشکیل دولت جدید از زمان مهلت تعیین شده قانونی زیان به تاخیر افتاده است، لذا ضروری است که طرف های ذیربط برای بستن این پرونده بر اساس اصول ذکر شده قبلی همکاری کنند، زیرا گامی مهم در مسیر حل بحران کنونی است.
مرجعیت دینی بار دیگر از همه نیروها و جریان های عراقی می خواهد که میزان خطرات اطراف  میهن خود در این مرحله دشوار را درک کرده و به موضع واحدی درباره مسائل اساسی و چالش های سرنوشت ساز پیش روی کشور برسند و منافع عالی ملت را در حال حاضر و آینده عراق مدنظر قرار دهند.

م
کد مطلب: 410256
مرجع : تسنیم