تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲ بهمن ۱۳۹۸ ساعت ۱۵:۲۲
 
تشکر از فقها و حقوقدانان محترم؛

شورای نگهبان چگونه باطن محمود صادقی را عیان کرد؟

Share/Save/Bookmark
شورای نگهبان چگونه باطن محمود صادقی را عیان کرد؟
 
باید از فقها و حقوقدانان شورای نگهبان تشکر کرد که با اتخاذ یک استراتژی بیطرفانه و در عین حال نگهبانی بی چون و چرا ازحریم مجلس برخاسته از آرای ملت، به وظیفه قانونی و دینی خود به نحو احسن عمل نمودند و کارنامه مردودی او را صادر کردند.
پایگاه تحلیلی خبری هم اندیشی: هرمز راسخی: محمود صادقی، نماینده ای است که در طول سه سال و نیم گذشته از مجلس دهم سعی کرد تا با مواضع سیاسی همسو با جریانات افراطی و حتی گاهی استحاله طلب، برای خودش شخصیت سیاسی افراطی در موضوعاتی مخالف اصول و موازین انقلاب اسلامی به نمایش بگذارد.

در طول این مدت کمتر کلمه، واژه و موضعی بوده است که وی برای کوبیدن و به عقب راندن جریان انقلابی از آن فروگذاری کرده باشد و برای اینکار از گریه و فریاد گرفته تا مصاحبه، مقاله و رسانه‌های مجازی به احسن وجه بهره‌ها برده است.

اما ظاهرا محمود صادقی به نوعی از آلزایمر سیاسی مبتلا شده است وگرنه نباید حتی برای درصدی هم احتمال تائید صلاحیت خودش را می داد. با این حال خبر «ردصلاحیت» چنان برای این عضو فراکسیون امید شوک آور بوده است که آن حد و مرزهای ظاهری را هم که تا دیروز اصطلاحا نصفه و نیمه رعایت می کرد، کنار گذاشته و گستاخانه خطاب به رهبری معظم انقلاب اسلامی توئیت های طعنه آمیز منتشر می‌کند. هرچند از همان ابتدا رفتار صادقی نشان می داد که عاقبت خوشی نخواهد داشت اما رفتار جدید وی که گویی راه‌ها را بر خود بسته می بیند، بر آن فرضیه عدم عاقبت بخیری سیاسی مهر تائید می زند. صادقی که همین الان هم شایستگی حضور در مجلس را ندارد شاید بخواهد بعد از پایان مدت مجلس دهم به عنوان کارشناس تندروی اصلاح طلب در داخل فعالیت کند و یا حتی شاید همانند برخی گذشتگان به عنوان کارشناس رسانه های ضدانقلاب فعالیت کند اما آنجا هم احتمالا ناکام باشد؛ چرا که امثال مهاجرانی و بهنود با تعدیل مواضع شان تمایل دارند به ایران برگردند.

صادقی همچنین در زمان سرنگونی هواپیمای اوکراینی، در حالی که باید موجبات تالیف قلوب و آرامش ملت و جلوگیری از تخریب جایگاه حساس نیروهای مسلح را در نظر داشته باشد، این حادثه را غنیمت شمرد و اغتشاش‌گران آبان ماه را «جان باختگان» جا زد و ضمن مرتبط کردن این حوادث با سقوط هواپیمای اوکراینی تلاش کرد با یک تیر، هم نظام و مردم را در مقابل همدیگر معرفی کند و هم نیروهای مسلح را متهم به کشتار و پنهان کاری حادثه از مردم نماید. صادقی اینگونه توئیت کرده بود: «در حوادث آبان ماه تعداد جان باختگان  و مجروحان را کتمان کردید، علت سقوط هواپیما را هم اگر می توانستید کتمان می کردید».

بطور قطع اقدام قاطعانه شورای نگهبان در رد صلاحیت وی و نمایندگانی مانند او، پرده ها را کنار زده و او چهره واقعی خود را به نمایش گذاشت. چهره ای که تا امروز در پشت برخی دلسوزی‌های ظاهری و گریه های ساختگی برای منافع مردم پنهان شده بود. در نتیجه باید از فقها و حقوقدانان شورای نگهبان تشکر کرد که با اتخاذ یک استراتژی بی‌طرفانه و در عین حال نگهبانی بی چون و چرا از حریم مجلس برخاسته از آرای ملت، به وظیفه قانونی و دینی خود به نحو احسن عمل نمودند و کارنامه مردودی او را صادر کردند.

البته نمایندگان دیگری هم با شاخص های شخصیتی محمود صادقی در دوره دهم قابل رصد هستند لکن این افراد با مشاهده چشم انداز استراتژی یاد شده در شورای نگهبان و بازخوانی مواضع خویش عاقلانه از ثبت نام مجدد خودداری کردند و عطای نمایندگی مجلس را به لقای افشای واقعیت سیاسی خود و جریان متبوعشان بخشیدند.

م
کد مطلب: 410217
مرجع : جهان