تاریخ انتشار : سه شنبه ۱ بهمن ۱۳۹۸ ساعت ۲۳:۰۵
 

تصویب جایزه جهانی ایثار با نام شهید سلیمانی در شورای‌عالی انقلاب فرهنگی

Share/Save/Bookmark
تصویب جایزه جهانی ایثار با نام شهید سلیمانی در شورای‌عالی انقلاب فرهنگی
 
اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی تصویب کردند جایزه جهانی ایثار که پیشنهاد سردار شهید سلیمانی بوده است، با نام خود شهید سلیمانی به ایثارگران در سطح بین المللی اعطا شود.
پایگاه تحلیلی خبری هم اندیشی:حسن روحانی امروز(سه شنبه 1 بهمن) در جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه حضور مردم در مراسم تشییع پیکر شهید سپهبد سلیمانی در شهرهای مختلف کشور ، حضوری معنادار و حساب شده بود،‌ تأکید کرد: شهید سلیمانی یک شخصیت بسیار والا و ارزشمند بود که در طول دوره خدمت به انقلاب و نظام در مسیر جهاد، فداکاری، مقاومت و ایثار، هیچگاه توقف نداشت و راه خود را با قدرت و ایمان ادامه داد.
روحانی با بیان اینکه مردم در مراسم تشییع سردار سلیمانی چه در شهرهای مختلف ایران و چه در شهرهای بغداد، کربلا و نجف در کشور عراق به خوبی از خدمات این سردار بزرگ اسلام قدردانی کردند، افزود: این حضور گسترده موجب شد که آمریکا بعد از ترور شهید سلیمانی نتواند حتی متحدانش را با خود همراه کند.
رئیس جمهور خاطر نشان کرد: حتی برخی از سران کشورهای اروپایی نیز در تماس‌های تلفنی، نسبت به این موضوع اظهار تأسف کردند و این اقدام آمریکا را برای منطقه خطرناک دانستند.
روحانی تصریح کرد: در حادثه ترور ناجوانمردانه شهید سلیمانی، افکار عمومی دنیا، نخبگان جامعه و دنیای اسلام بویژه همسایگان ما که خدمات سردار شهید سلیمانی را دیده بودند به خوبی عکس‌العمل نشان دادند و خط ایستادگی و مقاومت خیلی پررنگ شد.
رئیس جمهور با بیان اینکه مردم ما انصافاً در همه حوادث به خوبی و با آگاهی به صحنه می‌آیند، افزود: در موضوع حادثه هواپیمای اوکراینی هم که بسیار دردناک و جانگداز بود، مردم به خوبی با خانواده جانباختگان این حادثه تلخ و غیرقابل باور، ابراز همدردی کردند.
روحانی همچنین به حادثه سیل در سیستان و بلوچستان و بازدید اخیر خود از مناطق سیل‌زده استان اشاره کرد و افزود: حس همکاری، فداکاری، نوع‌دوستی و از خودگذشتگی مردم در این حادثه نیز بسیار ارزشمند است به طوری که مردم سیل زده برای دریافت کمک‌های ارسالی دیگران را در اولویت قرار می‌دادند و تأکید داشتند که کمک‌ها ابتدا به کسانی که بیشتر نیاز دارند ارایه شود و این یعنی از خودگذشتگی و ایثار مردم که بسیار ارزشمند است.
در ادامه جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی که به ریاست روحانی و با حضور همه اعضا برگزار شد، تاسیس «صندوق شورای عالی عتف کشور» برای تامین منابع مالی فعالیت های پژوهشی در دانشگاهها  که موجب خلق ثروت  می شود،  در ادامه بررسی  موضوع ظرفیت ها وآسیب های علم و فناوری کشور، به تصویب رسید.
براساس این مصوبه، وزارت علوم ، تحقیقات و فناوری موظف شد با همکاری وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و همچنین سازمان برنامه و بودجه سند اساسنامه این صندوق را برای تصویب در دولت تهیه کند.
 تنوع بخشی و رفع انحصار در آیین نامه ارتقای اساتید دانشگاه ها نیز از دیگر موضوعات مورد بحث در این جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی بود .
اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی همچنین تصویب کردند جایزه جهانی ایثار که پیشنهاد سردار شهید سلیمانی بوده است، با نام خود شهید سلیمانی به ایثارگران در سطح بین المللی اعطا شود.
در این جلسه همچنین با رای اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی، پیمان افراسیاب برای ریاست دانشگاه زابل، مهرزاد لطفی برای ریاست دانشگاه علوم پزشکی شیراز، سید محمد حسین بحرینی طوسی برای ریاست دانشگاه علوم پزشکی مشهد، فرزین رضاعی برای ریاست دانشگاه علوم پزشکی کردستان و عزیز جوان پور هروی برای ریاست دانشگاه آزاد اسلامی استان آذربایجان شریقی واحد تبریز انتخاب و منصوب شدند.
ش
کد مطلب: 410200