تاریخ انتشار : سه شنبه ۱ بهمن ۱۳۹۸ ساعت ۱۵:۳۹
 

تهدید محسن هاشمی: فتاح سخنانش را اصلاح نکند، مطالبی را می‌گویم!

Share/Save/Bookmark
تهدید محسن هاشمی: فتاح سخنانش را اصلاح نکند، مطالبی را می‌گویم!
 
رییس شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به نگارش نامه‌ای خطاب به فتاح درباره کاخ مرمر گفت: می‌دانم که ایشان هاشمی پدر را دوست داشته و دارد.
پایگاه تحلیلی خبری هم اندیشی: محسن هاشمی صبح امروز در حاشیه برگزاری جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران گفت: ما امروز جلسه هم اندیشی نداشتیم و جلسه کمیسیون تلفیق برگزار شد.

وی ادامه داد: در جلسه گذشته کلیات متمم بودجه سال ۹۸ تصویب شد و سقف آن از ۵۹۰۰ به ۵۳۰۰ میلیارد تومان رسید، اما امروز بخش هزینه‌ها را مورد بررسی قرار دادیم.

هاشمی گفت: خوشبختانه بحث به صورت جدی پیگیری شد و برخی هم در میانه جلسه قهر و آشتی کردند و جلسه خیلی جدی بود، اما سرانجام به نتیجه جدی رسیدیم.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران تصریح کرد: هفته بعد روز یکشنبه متمم بودجه در صحن شورا به تصویب خواهد رسید.

وی افزود: بحث خرید اتوبوس‌ها هم به صورت درآمدی با مبلغ ۳ هزار میلیارد تومان از دولت برای خرید ۱۵۰۰ دستگاه اتوبوس در متمم گنجانده شد، ولی در سقف بودجه وارد نکردیم.

هاشمی گفت: بودجه سال ۹۹ هنوز لایحه اش به شورا نیامده است و این دیرکرد دارد که البته به نظرم به خاطر عدم تصویب متمم بودجه بوده است.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: اصولاً وقتی بودجه به مرحله تصویب و بررسی می‌رسد قضایا صنفی می‌شود و هر کدام از اعضا کمیسیون خودش را برتر می‌داند.

وی ادامه داد: هر عضوی از شورا اولویت‌های خودش را مهمتر می‌داند و لذا سعی میکند دیگران را قانع کند.

هاشمی گفت: بودجه هزاران آیتم دارد و اگر قرار باشد یک بودجه‌ای بیشتر شود یک بودجه‌ای هم کمتر می‌شود و این اختلافات بالاتر برود.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران تصریح کرد: این وظیفه رییس شورای شهر تهران است که موضوع را تعدیل کند.

وی ادامه داد: شهرداری تهران تا آخر هفته آینده باید حتما لایحه بودجه سال ۹۹ رو به دست ما برساند.

هاشمی افزود: مشکل اصلی حمل و نقل این است که بودجه‌های جاری زیاد است و حقوق و دستمزد‌ها بودجه ما را می‌بلعند و پول کمی برای توسعه حمل و نقل باقی می‌ماند.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: وقتی بودجه غیرنقدی بودجه‌های نقدی ما همیشه جلو است، اما بودجه‌های غیرنقدی کمتر از ۳۰ درصد است.

وی افزود متاسفانه شهرداری به درستی از دارایی‌ها و بودجه‌های موجود استفاده نکرده است و قدرت تصمیم‌گیری از مناطق گرفته شده است. سازمان املاک هم از طریق مزایده باید این کار را انجام بدهد.

هاشمی درخصوص سخنان فتاح درباره ایت الله هاشمی نیز گفت: نامه‌ای به صورت خصوصی به ایشان نوشتم و از ایشان گله کردم.

وی ادامه داد: من می‌دانم که ایشان ناخواسته این صحبت‌ها را گفتند و امروز هم تلفنی با ایشان صحبت خواهم کرد تا سخنانشان را تصحیح کنند.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران گفت: اگر این سخنان تصحیح نشود من هم صحبتی خواهم کرد و از آیت الله هاشمی دفاع خواهم کرد و برخی مطالب را می‌گویم.


م
کد مطلب: 410182
مرجع : فارس