تاریخ انتشار : سه شنبه ۱ بهمن ۱۳۹۸ ساعت ۱۵:۳۵
 

ردپای طبری در پرونده‌ مدیر عامل سابق بانک ملت

Share/Save/Bookmark
نماینده دادستان تهران از اعمال فشار ها در رابطه با پرونده علی دیواندری خبر داد.
پایگاه تحلیلی خبری هم اندیشی: رسول امیرقهرمانی نماینده دادستان تهران در ادامه دادگاه رسیدگی به اتهامات علی دیواندری و هشت متهم دیگر این پرونده گفت: میلیون‌ها دلار پول در اختیار سعادتی و دیواندری در خارج از کشور است و امیدواریم که مقید شوند تا اموال مردم را برگردانند.
 
وی در خصوص تخلفات صورت گرفته گفت: در پرونده آقای فلاحتیان ۳۸۸ میلیون درهم در بانک ملت بدون مصوبه اعتبارسنجی، وثیقه و اطلاع اعضای هیئت مدیره داریس و بانک ملت و نظامنامه فعالیت‌های تراستی به حساب آقای فلاحتیان واریز شده و سودهایی را نزول می‌گیرد که از دی ماه سال ۹۱ تا مرداد ماه سال ۹۲ ادامه داشته است؛ که البته آقای فلاحتیان اعلام کرده که بخشی از آن را برداشته است و بخشی را آقایان برداشتند که مانند موضوع بانک سرمایه است.
 
امیرقهرمانی به متهم دیگر پرونده اشاره کرد و گفت: باختری عضو سازمان مجاهدین خلق بوده و با اسامی مستعار با افراد رده بالای این گروه‌ها ارتباط داشته و در سال ۶۱ دستگیر و به ۱۰ سال حبس محکوم شد.
 
وی افزود: به دلیل همکاری که برای دستگیری سایر اعضا داشت سال ۶۶ عفو خورد و آزاد شد اما مجدداً سال ۶۷ برای قاچاق خاویار بازداشت شد.
 
وی ادامه داد: ما برای رسیدگی به این پرونده مشکلات زیادی داشته‌ایم مواجه بودیم بطوری که اکبر طبری معاون اجرایی سابق قوه قضائیه که اکنون بازداشت است برای رهایی دیواندری اقدامات ناشایستی انجام داد.
 
نماینده دادستان از جلسات مخفیانه طبری و دیواندری خبر داد و گفت: طبری بازپرس را تحت فشار قرار داد اما وقتی بازپرس ما مقابل او ایستاد.
 
امیرقهرمانی تصریح کرد: سال ۹۱ مختاری درخواست خرید کشتی را به سعادتی ارائه می‌دهد و سعادتی سه روز بعد از این تاریخ نامه‌ای به رئیس هیئت مدیره داریس می‌زند و پیشنهاد خرید کشتی را می‌گوید.
 
وی تصریح کرد: دو کشتی به نام‌های کارمن به مبلغ ۲۴ میلیون دلار و راسل به مبلغ ۱۴ میلیون دلار و نهایتاً حدود ۴۰ میلیون دلار بدون وثیقه و اطلاع برداشته می‌شود و بنا بوده ۵۰ درصد بانک ملت و ۵۰ درصد مختاری شریک شوند که مختاری سهمش را به شرکت سمشیپ که برای سعادتی است انتقال می‌دهد.
 
وی افزود: دیواندری به بانک پارسیان می‌رود و ۳۶ میلیون دلار بدون مصوبه و وثیقه و اعتبارسنجی به حساب سعادتی می‌ریزد که سهم بانک ملت را بخرد. سعادتی در این هنگام یک طراحی خطرناک و ناجوانمردانه را طرح ریزی می‌کند و در بانک ملت سیاه نمایی می‌کند و می‌گوید که کشتی در هندوستان توقیف شده و بانک ملت را مجاب می‌کنند که سهمش را بفروشد و بانک ملت قبول می‌کند که این دو کشتی را ۲۹ میلیون دلار بدهد و ما به‌التفاوت ۳۶ میلیون دلار و ۲۹ میلیون دلار یعنی مبلغ ۷ میلیون دلار به جیب آقایان می‌رود.
 
امیرقهرمانی با بیان اینکه یک کشتی را می‌خرند و کشتی دیگر را مخفیانه تصاحب می‌کنند گفت: دیواندری هر جا پا می‌گذاشته فساد به بار می‌آورده و بابک زنجانی سازی، شبنم نعمت زاده سازی و مجید سعادتی سازی کرده است.
 
نماینده دادستان به دیگر ارتباطات دیواندری اشاره کرد و گفت: دیواندری در اظهارات خود اعلام کرده با سعادتی کاری نداشته و آقای آرام بوده که با او فالوده می خورده در حالی که اگر اسناد را باز کنیم ارتباط قوی میان دیواندری و سعادتی معلوم است.
 
وی ادامه داد: سعادتی به دلیل ارتباط قوی با دیواندری معروف به مجید دلبندم بوده چرا که ارتباط زیادی با هم داشتند این مجید دلبندم در بانک پارسیان به مجید پایبندم تبدیل شد و بعد از خروج از بانک هم به مجید دلبرم معروف می‌شود.
 
وی همچنین از قرارداد مشاوره بین دیواندری و یک شرکت خارجی خبر داد و گفت در نامه‌ای که از شرکت خارجی وجود دارد اعلام شده که ۵۲ هزار درهم ماهیانه بابت قرارداد مشاوره بین این شرکت و دیواندری پرداخت می‌شود.

م
 
کد مطلب: 410180
مرجع : مهر