تاریخ انتشار : دوشنبه ۳۰ دی ۱۳۹۸ ساعت ۱۵:۵۷
 

سازوکار چینش فهرست ۳۰ نفره شورای ائتلاف برای تهران

Share/Save/Bookmark
سازوکار چینش فهرست ۳۰ نفره شورای ائتلاف برای تهران
 
دبیر شورای ائتلاف نیروهای انقلاب گفت: در فهرست نهایی شورای ائتلاف برای تهران، تنها یک سوم آن‌ها از اعضای باسابقه و باتجربه و شخصیت‌های پیشین هستند و و دوسوم آن از چهره‌های جوان خواهند بود.
پایگاه تحلیلی خبری هم اندیشی: پرویز سروری با اشاره به سازوکار تعیین فهرست ۳۰ نفره شورای ائتلاف نیرو‌های انقلاب در تهران برای انتخابات پیش‌رو گفت: سازو کار شورای ائتلاف نیرو‌های انقلاب در تهران، بر اساس نظر مجمع عمومی تهران متشکل از نمایندگان محلات، احزاب، اقشار، اصناف و اقوام است.

وی ادامه داد: مجمع عمومی تهران طبق یک اقدام تقریبا جدید، بعد از دریافت فهرست نامزد‌ها از اقشار و شخصیت‌های انقلابی، این افراد را که ۳۳۲ نفر بودند و تمایل داشتند از طریق شورای ائتلاف در رقابت‌های تهران شرکت کنند، مورد ارزیابی قرار داد و از این نیرو‌ها مصاحبه کرد. 

پرویز سروری، دبیر شورای ائتلاف نیروهای انقلاب
دبیر شورای ائتلاف نیرو‌های انقلاب گفت: در مرحله اول ۱۰۰ نفر و در مرحله دوم نیز تقریبا همین تعداد برای مصاحبه در روز پنجشنبه گذشته معرفی شدند. لازم به یادآوری است که در تمام اقدامات از روش‌های کاملا علمی استفاده می‌کنیم؛ چنانچه چند ایستگاه را برای مصاحبه تلویزیونی و سناریو‌های از پیش تعیین شده و کارگروه‌های کارشناسی برای حضور و تبادل نظر نامزد‌ها در نظر گرفتیم. 

وی افزود: هم اکنون درمرحله رسیدن به فهرست۱۲۰ نامزد انتخاباتی هستیم. البته عدد نهایی به وضعیت مصاحبه ارتباط دارد، چون مصاحبه‌ها از سطح و کیفیت بالایی برخوردار بوده و افرادی هم که در مصاحبه‌ها شرکت کردند، استعداد‌های خوبی از خود نشان داده و با برنامه ظاهر شده‌اند لذا امکان دارد تعداد بیشتر از  ۱۵۰نفر به مجمع تهران معرفی کنیم.

سروری گفت: ظرف چند روز آینده اعضای مجمع عمومی ۷- ۸ هزار نفره تهران که در آن نمایندگان احزاب، اقشار، اصناف و اقوام نیز حضور دارند با سامانه تمام الکترونیکی که در اختیار آن‌ها قرار گرفته است به این فهرست ۱۵۰نفره رای می دهند و از دل آن یک فهرست ۹۰ نفره بیرون می‌آید. 

دبیر شورای ائتلاف نیرو‌های انقلاب گفت: اسامی این کاندیدا‌های منتخب، در ستاد انتخابات متشکل از اعضای شورای ائتلاف منهای نامزد‌ها به علاوه نمایندگان مجمع عمومی به اضافه نمایندگان چهره‌های تاثیرگذار، مورد بحث قرار می‌گیرند و در نهایت فهرست ۳۰ نفره تهران از بین آن‌ها نهایی خواهد شد.

سروری خاطرنشان کرد: در فهرست نهایی شورای ائتلاف برای تهران، تنها یک سوم آن‌ها از اعضای باسابقه و باتجربه و شخصیت‌های پیشین هستند و و دوسوم آن از چهره‌های جوان خواهند بود.

دبیر شورای ائتلاف نیرو‌های انقلاب یادآور شد: همچنین در فهرست نهایی مبتنی بر مقتضیات امروز کشور، افرادی که تحصیلات و تجربیاتی اقتصادی، اجتماعی، اقتصادی و یا سیاست خارجی داشته باشند؛ مدنظر قرار می‌گیرند که شکل کاریکاتوری از نامزد‌ها در فهرست نداشته باشیم و مبتنی بر نیاز‌های مجلس و مردم تهران یک فهرست کارآمد را ارائه کنیم. 

وی تاکید کرد: طبیعتا ممکن است در حوزه‌های مختلف، تعداد ۲ الی ۳ برابر بیشتر از حد مورد نیاز افراد انتخاب شوند که فهرست اسامی آن‌ها هم به نظر سنجی گذاشته می‌شود و در ستاد انتخابات مورد بررسی قرار می‌گیرد تا به ۳۰ نفر برسد. البته ستاد انتخابات، متشکل از نمایندگان مجمع تهران و شخصیت‌های برجسته سیاسی است که در این رابطه، مشترکا اقدام می‌کنند.
 
سروری ادامه داد: در این مرحله یک نفر از ری و یک نفر از اسلامشهر نیز وارد فهرست تهران می‌شوند و اینگونه به فهرست ۳۰ نفره شورای ائتلاف نیرو‌های انقلاب می‌رسیم.

دبیر شورای ائتلاف نیرو‌های انقلاب درباره زمان برگزاری مجمع عمومی شورای ائتلاف تهران نیز گفت: این مجمع ظرف چند روز آینده برگزار می‌شود البته این مجمع عمومی، در دو مرحله برگزار می‌شود و در مرحله نخست که توجیهی است، کسانی که در رأی گیری شرکت می‌کنند را نسبت به فرآیند منشور، قسم نامه و برآیند رأی گیری توجیه می‌کنیم و در مرحله دوم، صرفا برای برگزاری انتخابات و تعیین فهرست، رأی گیری شکل می‌گیرد. یعنی یک مرحله توجیهی و یک مرحله رأی گیری داریم.

م
کد مطلب: 410167
مرجع : میزان