تاریخ انتشار : دوشنبه ۳۰ دی ۱۳۹۸ ساعت ۰۹:۴۲
 

پارلمان اردن به ممنوعیت واردات گاز از رژیم صهیونیستی رأی داد

Share/Save/Bookmark
پارلمان اردن به ممنوعیت واردات گاز از رژیم صهیونیستی رأی داد
 
پارلمان اردن به اتفاق آرا طرح ممنوعیت خرید گاز از رژیم صهیونیستی را به دولت این کشور ارائه کرد.
پایگاه تحلیلی خبری هم اندیشی: پس از کش و قوس‌های فراوان، سرانجام پارلمان اردن امروز (یکشنبه) طرح ممنوعیت خرید گاز از رژیم صهیونیستی را به اتفاق آرا تصویب و آن را به دولت احاله کرد.
به نوشته وبگاه خبری عمون، طبق قانون پارلمان اردن می‌تواند طرحی را پس از تصویب، به دولت ارائه کند و دولت نیز موظف است آن را به صورت طرح قانونی در آورده و به پارلمان ارائه کند.
«عاطف الطراونه» رئیس پارلمان اردن قید «فوری» را بر این طرح الصاق کرد تا دولت در اسرع وقت پیشنهاد پارلمان را به صورت لایحه در آورد.
او در سخنانی گفت: «دولت در راستای انجام به مسئولیت خود در مقابل خداوند و مردم قرار دارد.»
برخی از نمایندگان اردنی نیز تصویب این طرح را یک لحظه تاریخی توصیف کردند.
روز جمعه هزاران نفر از مردم اردن در پاسخ به جمعیت «کمپین ملی اردن» پس از نماز جمعه به خیابان‌ها آمدند و علیه قرارداد خرید گاز از رژیم صهیونیستی شعار دادند. آن‌ها ضمن درخواست برکناری «عمر الرزاز» نخست‌وزیر اردن، از نمایندگان پارلمان نیز خواسته بودند تا طرح ممنوعیت ممنوعیت واردات گاز از سرزمین اشغالی را تصویب کند.
در ماه مارس سال گذشته نیز پارلمان اردن خواستار لغو هرگونه توافق واردات گاز با رژیم صهیونیستی شده و اعلام کرده بود که توافق با دشمن مورد قبول مردم و نمایندگان اردن نیست. 
طبق قرارداد گازی میان دولت اردن و رژیم صهیونیستی، قرار است تا به مدت پانزده سال و به ارزش ده میلیارد دلار از فلسطین اشغالی گاز وارد  اردن شود.

م
کد مطلب: 410159
مرجع : فارس