تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۳ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۱۵:۰۹
 

قربانی جنگ غزه؛ وزیر جنگ رژیم صهیونیستی استعفا کرد

Share/Save/Bookmark
قربانی جنگ غزه؛ وزیر جنگ رژیم صهیونیستی استعفا کرد
 
رسانه‌های صهیونیستی روز چهارشنبه گزارش داده‌اند «آویگدور لیبرمن»، وزیر جنگ این رژیم از سمتش استعفا کرده است.
پایگاه تحلیلی خبری هم اندیشی: رسانه‌های صهیونیستی روز سه‌شنبه گزارش داده‌اند «آویگدور لیبرمن»، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی از سمتش استعفا کرده است. لیبرمن از «بنیامین نتانیاهو»، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی خواسته انتخابات زودهنگام برگزار کند.
تصمیم لیبرمن در پی تصمیم کابینه امنیتی رژیم صهیونیستی مبنی بر آرامش در جبهه غزه و نیز در پی کاهش محبوبیت لیبرمن به سبب حوادث غزه و ناتوانی‌اش در کسب دستاورد (در برابر مقاومت فلسطین) صورت می‌گیرد.
لیبرمن، در پاسخ به سوال خبرنگاران درباره دلایل استعفایش گفت: «دنبال دلیل برای استعفا نبودم. سعی کردم عضو وفادار کابینه باشم و اختلافات را مسئله‌ای داخلی نگه دارم.»
وی در ادامه از آتش‌بس رژیم صهیونیستی با حماس انتقاد کرد و گفت: «[این کار] هیچ تعریف و معنای دیگری غیر از تسلیم در برابر ترور ندارد. کاری که الان داریم انجام می‌دهیم خریدن آرامش کوتاه مدت به بهانه از دست دادن امنیت‌مان در دراز مدت است.»
شامگاه سه شنبه 22 آبان، دور جدید تجاوزات نظامی رژیم صهیونیستی به نوار غزه که دو روز طول کشید، با برقراری آتش‌بس پایان یافت به طوری که مقاومت فلسطین موفق شدند شهرک‌نشینان صهیونیست اطراف غزه و شهر عسقلان را به  فرار از این مناطق و رفتن به پناهگاه‌ها وادار کند . مقاومت توانست در زمینه بازدارندگی هم در برابر ارتش رژیم صهیونیستی موفق عمل کند.
این در حالی است که شهرک‌نشینان صهیونیست در تظاهراتی در شهرک سدیروت به توافق آتش‌بس اعتراض کردند و با پلیس رژیم صهیونیستی درگیر شدند. ناظران، این تظاهرات‌ها را نشانه دیگری از شکست سیاست‌های رژیم صهیونیستی در نوار غزه می‌دانند. 
اتاق عملیات مشترک گروه‌های مقاومت فلسطین شامگاه سه شنبه اعلام کردند تلاش‌های مصر به تثبیت آتش‌بس منجر شد، اما تا زمانی به آن پایبند هستند که اشغالگران به آن پایبند باشند.

م
کد مطلب: 404253
مرجع : تسنیم