تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۲ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۲۰:۴۷
 
ارتش یمن اعلام کرد؛

کشته و زخمی شدن ۳۰۰۰ شبه‌نظامی ائتلاف سعودی تنها در ۱۲ روز

Share/Save/Bookmark
کشته و زخمی شدن ۳۰۰۰ شبه‌نظامی ائتلاف سعودی تنها در ۱۲ روز
 
سخنگوی ارتش یمن و انصارالله از کشته و زخمی شدن شدن ۳۰۰۰ «مزدور» ائتلاف سعودی و انهدام بیش از ۳۰۰ خودروی نظامی آنها در عملیات نیروهای یمنی در جبهه‌های مختلف این کشور طی ۱۲ روز گذشته خبر داد.
پایگاه تحلیلی خبری هم اندیشی: نیروهای ارتش یمن و انصارالله این روزها در جبهه‌های مختلف بویژه در ساحل غربی آن، به دست‌آوردهای قابل ملاحظه‌ای دست یافته‌اند.
در همین راستا، «یحیی سریع» سخنگوی ارتش یمن و انصارالله روز سه شنبه در یک نشست خبری به تشریح آخرین دست‌آوردهای نظامی در جبهه ساحلی و دیگر جبهه‌ها پرداخت.
وی درباره خسارت‌های وارده به شبه‌نظامیان از اول ماه نوامبر جاری تا دوازدهم همین ماه گفت: ظرف این ۱۲ روز، بیش از ۸۶۷ نفر از مزدوران در جبهه‌های مختلف یمن کشته و بیش از ۲۱۵۰ مزدور دیگر زخمی شدند.
سخنگوی ارتش یمن گفت که فقط ۱۲۲۴ مزدور ائتلاف متجاوز از جمله ۲۰ فرمانده و ۳۳ مزدور سودانی در جبهه ساحل غربی کشته و زخمی شدند.
یحیی سریع در خصوص خسارت‌های تجهیزاتی شبه‌نظامیان گفت که در ۱۲ روز گذشته، ۱۲۷ خودروی زرهی، ۱۸۴ خودروی نظامی و ۷ بلدوزر نظامی آنها منهدم شد.
وی درباره آینده جنگ‌های الحدیده گفت که نیروهای ارتش یمن و انصارالله از تاکتیک‌های نظامی و امکانات زیاد و توان بالایی برای شکست متجاوزان برخوردارند.
سخنگوی ارتش یمن درباره تحولات میدانی یمن تصریح کرد، نیروهای یمنی تعدادی پایگاه‌ شبه نظامیان در شمال شرق منطقه التباب السود در استان حجه واقع در شمال غربی یمن و پایگاه راهبردی «تویلق» را به طور کامل پاکسازی کردند و عملیاتی منحصر به فرد در حد فاصل بین دو پایگاه «الطلعه» و «الشبکه» در نجران واقع در جنوب عربستان انجام دادند.

م
کد مطلب: 404248
مرجع : فارس