واشنگتن: از واکنش اروپا به تحریم‌های ایران مأیوس شدیم

فارس , 15 آبان 1397 ساعت 11:11

یک مقام آمریکایی روز دوشنبه، بعد از اجرایی شدن تحریم‌های این کشور علیه ایران از واکنش اتحادیه اروپا به آن انتقاد کرد.


پایگاه تحلیلی خبری هم اندیشی: یک مقام آمریکایی روز دوشنبه، بعد از اجرایی شدن تحریم‌های این کشور علیه ایران از واکنش اتحادیه اروپا به آن انتقاد کرد.

«گوردون ساندلند»، سفیر آمریکا در اتحادیه اروپا گفت واکنش بروکسل به اقدام آمریکا در بازگشت این تحریم‌‌ها او را «اندکی مأیوس کرده است.»

وی در یک نشست خبری با تلفن به اختلافات ادعایی میان «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا و اتحادیه اروپا در موضوع برجام اشاره کرد و گفت: «با آنکه می‌دانیم اختلافاتی میان اتحادیه اروپا و رئیس‌جمهور ترامپ درباره رفتار با برجام وجود دارد برای من عجیب است که اتحادیه اروپا سیگنال‌هایی به ایران می‌فرستد که به آنها در زمینه فعالیت‌های دیگر مصونیت می‌دهد.»

ساندلند در ادامه گفت: «سران اتحادیه اروپا چنان برای حفظ برجام مصمم هستند که ظاهراً مشکلی با مجاز کردن رفتارهایی که قبلاً برای هیچ کشوری پذیرفتنی نبود، ندارند.»

آمریکا روز دوشنبه تحریم‌ها علیه بخش بانکی، کشتی‌رانی و نفت ایران را احیا کرد. اتحادیه اروپا ادعا کرده با تدابیر مختلف از جمله راه‌اندازی مکانیسم ویژه‌ای برای تسهیل مراوادت بانکی با ایران به دنبال حفظ برجام خواهد بود.

مقام‌های آمریکایی درباره ساز و کار ویژه مالی اتحادیه اروپا با ایران گفت: «فکر می‌کنم این ساز و کار ویژه چیزی بیشتر از ببر کاغذی نیست. هیچ بازیگر جدی نگفته که قصد دارد از این ساز و کار استفاده کند.»

م


کد مطلب: 404157

آدرس مطلب: http://www.hamandishi.ir/news/404157/

هم اندیشی
  http://www.hamandishi.ir