تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۵ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۰۲
 
رحیم پور ازغدی:

نتیجه اقتصاد برجامی همین است که امروز در جامعه می‌بینیم/ این ملت چند بار باید از یک سوراخ گزیده شود؟

Share/Save/Bookmark
نتیجه اقتصاد برجامی همین است که امروز در جامعه می‌بینیم/ این ملت چند بار باید از یک سوراخ گزیده شود؟
 
برخی‌ به جای پاسخگو بودن به ناکارآمدی اقتصاد برجامی، انتقاد کردند که چرا موشک‌هایتان را نشان دادید و روی آن نوشتید «مرگ بر اسرائیل»؟
پایگاه تحلیلی خبری هم اندیشی: عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه نتیجه اقتصاد برجامی همین است که امروز در جامعه می‌بینیم، گفت: نمی‌شود همه چیز را به اراده دشمن گره زد، اقتصاد مقاومتی اصلا در این کشور شروع نشد.
 
 حسن رحیم‌ پور ازغدی عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در همایش «تجربه شکست یک اندیشه» که به همت بسیج دانشجویی در دانشکده مدیریت دانشگاه علامه طباطبایی برگزار شد، با اشاره به پیروزی انقلاب اسلامی، تاکید کرد:  هیچ کشوری در جهان قانون اساسی خود را به رای مردم نگذاشته است اما از بعد پیروزی انقلاب امام(ره) این کار انجام داد.
 
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به نفوذ آمریکا در در ایران در دوران پهلوی گفت:  قبل از پیروزی انقلاب حتی عالی‌ترین مقامات رژیم پهلوی در مسائل مختلف باید با مقامات و مستشاران آمریکایی مشورت می‌کردند و از آنها نظر می‌گرفتند پس با این وضعیت مشخص است که  ما نباید در آن زمان تحریم می‌شدیم.
 
ازغدی با بیان اینکه ما به شدت نیازمند علوم انسانی اسلامی هستیم، یادآور شد: علوم انسانی اسلامی به معنای آن است که عقل و تجربه ذیل نور وحی تعریف شود.
 
وی ادامه داد: برخی‌ها تا نام اسلام در پسوند علوم انسانی قرار می‌گیرد می‌گویند علوم انسانی اسلامی را لیبرال‌ها قبول نخواهند کرد، ولی مگر غربی‌ها علوم انسانی سوسیالیست‌ها را قبول دارند؟ مگر ما علوم انسانی سوسیالیست‌ها یا لیبرال‌ها را قبول داریم؟
 
ازغدی در بخش دیگری از سخنانش به اقدامات منافقین علیه مردم اشاره کرد و ادامه داد: منافقین همانند موش‌های صحرایی چند سوراخ احتیاطی به چند طرف برای خودشان حفر می‌کنند. هیچ وقت مشخص نیست حرف آن‌ها چیست و مدام حرف خودشان را عوض می‌کنند و به اصطلاح چندشخصیتی هستند.
 
ازغدی تصریح کرد: این افراد متاسفانه هنوز هم در میان مسئولان ما هستند، افرادی که در یک روز متحجر هستند و در یک روز دیگر آنگونه روشنفکر می‌شوند که کسی باورش نمی‌شود.
 
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به بدعهدی‌های غرب و امریکا یادآور شد: غربی‌ها  سفیدترین حرف‌ها را می‌زنند ولی سیاه‌ترین عمل را دارند.
 
وی ادامه داد: خونین‌ترین قاره جهان، اروپاست؛ آن‌ها فقط در قرن بیستم، خودشان ۱۰۰ میلیون نفر از همدیگر را کشتند. آن‌وقت از حقوق بشر و دموکراسی و آزادی نیز حرف می‌زنند.
 
ازغدی گفت: در حوزه علوم سیاسی غربی‌ها ادعا دارند که از قرن ۱۹ و آگوست کنت، ما سیاست را علمی و عینی و به دور از نگرش‌های متافیزیکی و مذهبی می‌بینیم و بر همین اساس قواعد رفتار‌های سیاسی را کشف و داده‌ها را تجزیه می‌کنیم و سپس بر مبنای آن‌ها عمل می‌کنیم.
 
وی افزود: این حرف آن‌ها هم غلط و هم دروغ بود. غربی‌ها بعد از این ادعا‌هایی که داشتند، همواره تحت پوشش علم سیاست، ارزش‌های فاسد خود را تبلیغ کردند.
 
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در ادامه با انتقاد از اظهارات برخی مسئولان در زمان امضای برجام، اضافه کرد: برخی‌ به جای پاسخگو بودن به ناکارآمدی اقتصاد برجامی، انتقاد کردند که چرا موشک‌هایتان را نشان دادید و روی آن نوشتید «مرگ بر اسرائیل»؟
 
وی گفت: به جرات می‌توان گفت که نشان دادن موشک‌های ایران طی سال‌های گذشته، جنبه بازدارندگی بسیار زیادی داشته است.
 
عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در ادامه اظهار داشت: بعضی از مسئولان بعد از برجام گفتند که جان کری قول داده! ولی نتیجه قول کری چه بود؟
 
ازغدی با بیان اینکه نتیجه اقتصاد برجامی همین است که امروز در جامعه می‌بینیم، گفت: اقتصاد مقاومتی اصلا در این کشور شروع نشد. نمی‌شود همه چیز را به اراده دشمن گره زد. این ملت چند بار باید از یک سوراخ گزیده شود؟

م
کد مطلب: 404152
مرجع : جهان