تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۸ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۱۳:۱۹
 

پیوستن پلیس‌های محلی به طالبان در افغانستان

Share/Save/Bookmark
مقامات افغان در ولایت «فاریاب» اعلام کردند که یک فرمانده پلیس محلی همراه با حدود یکصد نفر از افرادش به گروه طالبان در این ولایت پیوسته است.
پایگاه تحلیلی خبری هم اندیشی: مقامات افغان در ولایت فاریاب تصریح کردند یک فرمانده محلی همراه با 100 نفر از افرادش در شهرستان «گرزیوان» این ولایت به طالبان پیوسته است. «صبغت‌الله سیلاب» معاون شورای ولایتی فاریاب به «آریانا» گفت: این فرمانده محلی در منطقه «دره زنگ» شهرستان گرزیوان در این ولایت همراه با تسلیحاتی که در اختیار داشته به طالبان پیوسته است. وی در ادامه اظهارداشت: این فرمانده پلیس محلی به دلیل اختلاف نظر با فرماندار شهرستان گرزیوان به مخالفان مسلح دولت پیوسته است. معاون شورای ولایتی فاریاب گفت: پیش از این نیز درگیری‌های خودی در این شهرستان به وقوع پیوسته اما دولت در امر رسیدگی به این موضوع ضعیف عمل کرده است. از سوی دیگر، «عبدالکریم یورش» سخنگوی پلیس فاریاب پیوستن فرمانده پلیس محلی به گروه طالبان در این شهرستان را تکذیب کرده است. وی افزود: یک فرمانده مسلح غیر مسئول همراه با 15 نفر از افرادش به طالبان پیوسته است که سبب تضعیف نیروهای محلی در شهرستان گرزیوان نخواهد شد. این در حالی است که چند ماه پیش نیز یک فرمانده نیروهای خیزش مردمی در فاریاب همراه با نیروهایش به گروه طالبان پیوسته بود. پیوستن سربازان افغان به گروه طالبان از چالش‌های بزرگ حکومت افغانستان است. سال گذشته نیز در جریان عملیات بهاری طالبان بیش از هزار سرباز افغان به این گروه پیوستند که صدها نفر از این سربازان از ولایت‌های ارزگان و هلمند بودند.

از سوی دیگر، طالبان با حمله به مناطق دور دست و شهرستان‌ها‌ با مسدود کردن راه‌های مواصلاتی نیروهای امنیتی افغان را در محاصره قرار می‌دهند که در بیشترین موارد به دلیل نبود تدارکات، این نیروها به طالبان می‌پیوندند.


د
کد مطلب: 398574
مرجع : تسنیم