تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۴ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۱۳:۱۵
 
سلطانی فر:

اولویت ما واگذاری امور صنفی به خانه‌های مطبوعات است

Share/Save/Bookmark
دومین نشست شورای مرکزی خانه مطبوعات کشور با حضور معاون مطبوعاتی بعدازظهر امروز در محل موسسه مطبوعاتی نشرآوران برگزار شد.
پایگاه تحلیلی خبری هم اندیشی: محمد سلطانی فر، معاون امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در این نشست ضمن اعلام حمایت حداکثری از این نهاد صنفی گفت: در راستای سیاست های عمومی دولت تا جایی که قانون به ما اجازه دهد از واگذاری اختیارات دولت به خانه های مطبوعات استقبال می کنیم. وی در همین زمینه بر واگذاری امور مختلف صنفی به این تشکل تاکید و حمایت خود را از توسعه فعالیت های صندوق قرض الحسنه خانه های مطبوعات اعلام کرد.
معاون مطبوعاتی همچنین در پاسخ به خواست اعضای هیئت مدیره خانه های مطبوعات کشور مبنی بر واگذاری اختیارات لازم برای برگزاری دوره های تخصصی روزنامه نگاری در استانها به خانه های مطبوعات، به روز بودن دوره ها با توجه به اقتضائات روز را شرط لازم در واسپاری آن عنوان و تصریح کرد: معاونت مطبوعاتی آمادگی کامل دارد امور مربوط به آموزش روزنامه نگاران در استانها را به خانه مطبوعات واگذار کند.
سلطانی فر در خصوص رتبه بندی مطبوعات نیز تصریح کرد: رتبه بندی باید با نظر اصحاب رسانه انجام شود و در صورت درخواست آنها نیز شاخص ها بر اساس امکانات رسانه‌ها و همچنین گستره انتشار و توزیع با تاکید بر حمایت از نشریات استانی معین و بررسی می شود.
بنابراین گزارش، دکتر مصطفی کواکبیان، رئیس هیئت مدیره خانه مطبوعات کشور نیز با بیان اینکه پس از چند ماه تلاش بی وقفه توانستیم خانه های مطبوعات را ثبت رسمی کنیم، افزود: پیش از این نهاد، خانه مطبوعات دارای هویت مستقلی نبود اما اکنون به عنوان نهادی با هویت مستقل در این عرصه فعالیت می کند.
«حمایت معاونت مطبوعاتی از صندوق قرض الحسنه خانه های مطبوعات کشور، حضور نمایندگانی از شورای مرکزی خانه مطبوعات در کارگروه های مختلف معاونت، تقویت ارتباط خانه های مطبوعات استان ها با ادارات ارشاد، تفویض برخی اختیارات وزارت ارشاد به ویژه در حوزه هایی چون آموزش، برگزاری جشنواره ها و نمایشگاه ها، امور مربوط به مجوزها، برگزاری نشست مشترک اعضاء با معاون مطبوعاتی به صورت منظم» از جمله موضوعات مطرح شده اعضای شورای مرکزی خانه های مطبوعات بود.


د
کد مطلب: 398294
مرجع : فارس