تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۸ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۰۹:۴۵
 

مرگ تنها گزینه تروریست‌ها در جنوب استان حلب و شمال شرق حماه/ آخرین مرحله عملیات تامین امنیت مسیر دمشق - حلب طوفانی آغاز شد

Share/Save/Bookmark
 
با اعزام یگان های جدید تازه نفس در نهایت عملیات گسترده جبهه مقاومت برای پاکسازی مناطق تحت اشغال گروه های تروریستی داعش و جبهه النصره در شمال شرق استان حماه و جنوب استان حلب آغاز شد.
پایگاه تحلیلی خبری هم اندیشی: مسیرهای اصلی برای انتقال نیرو و تجهیزات از مرکز به شمال سوریه از شمال شرق استان حماه و جنوب استان حلب می گذرد و همین مسئله اهمیت پاکسازی مناطق آلوده را در این محور چند برابر کرده است.
 نزدیکی مناطق تحت اشغال تروریست ها به حومه مناطق راهبردی «اثریا - شیخ هلال - السعن» در شمال شرق استان حماه و حومه غربی منطقه «خناصر» در جنوب استان حلب، ضرورت پاکسازی و تامین امنیت این محور مهم را چند برابر کرده است.
با اعزام یگان های جدید تازه نفس در نهایت عملیات گسترده جبهه مقاومت برای پاکسازی مناطق تحت اشغال گروه های تروریستی داعش و جبهه النصره در شمال شرق استان حماه و جنوب استان حلب آغاز شد.


**برای مشاهده بهتر جزییات و اندازه اصلی روی نقشه کلیک کنید**
 
نیروهای جبهه مقاومت پس از درگیری های سنگین چند ساعته با عقب راندن عناصر تروریستی داعش توانستند شهرک های «معصران، بیوض سفاف، ابوالخیر، الجدیده، ام حریزه، طوال الدباغین، رسم الطویل الشرقی، ابو هلال، بارودیة، مسعدة و سمیریه» را در شمال شرق حماه به کنترل خود در بیاورند. در جریان پاکسازی این مناطق ۳۰ تن از تروریست ها کشته و زخمی شدند.
درهمین رابطه بخوانید:
آزادسازی خط راه آهن دمشق - حلب پس از ۵ سال اشغال +نقشه میدانی
حملات سنگین جبهه النصره برای محاصره شهرک‌های نبل و الزهرا + جزئیات و نقشه میدانی
پیروزی های جبهه مقاومت فقط به شمال شرق استان حماه خلاصه نشد و با پشتیبانی جنگنده های روسی، ۲۴ شهرک در جنوب استان حلب از اشغال عناصر تروریستی جبهه النصره، فیلق الشام و جیش العزه خارج شد. ۴۰ تن از تروریست ها هم در این محور کشته و زخمی شدند.
«النقروش، طلال الجنوبی، رجم العبیل الشرقی، رجم العبیل الغربی، غیطل، خربه مرادیش، مالحه کبیره، مالحه صغیره، تل الشور، رسم المفکر، ابوالخنادق شمالی، خربة ام رجوم، رسم مشعل، البطوشیه، ام ابه، ام عج، خربة ام رجوم، جدوعیة شمالی، جدوعیة جنوبی، طرفاوی، الهرش، ثلیجة، المصلحة  و غزیله» شهرک های به شمار می آیند که در جنوب حلب به کنترل نیروهای جبهه مقاومت درآمدند.
نقشه میدانی سوریه
از مناطق مرزی استان ادلب با شمال شرق استان حماه هم خبر می رسد، نیروهای مقاومت با حمله ناگهانی علیه مواضع تروریست های داعش تواستند شهرک های «الضبیعیة، مویلح شمالی، رسم البرجس، الحمدانیة، مریجب ثلجة» را به طورکامل پاکسازی کنند و به تسلط خود درآورند.
یک منبع میدانی از پاکسازی ۱۵۰ کیلومتر مربع از مساحت اشغالی در جنوب استان حلب و شمال شرق استان حماه خبر داد و گفت: فرمانده هان جبهه مقاومت،   عملیات را در این محور تا آزادسازی کامل منطقه ادامه می دهند.
بیشتر بخوانید:
تحولات میدانی شرق ادلب یک روز پس از ساقط‌شدن جنگنده روسی/ درخواست تروریست‌های زمینگیرشده برای برقراری آتش‌بس موقت پس از کارشکنی در نشست سوچی
در حال حاضر، مساحتی حدود ۹۵۰ کیلومتر مربع در اشغال تروریست های محاصره شده در جنوب استان حلب و شمال شرق استان حماه است؛ پیشتر نیروهای جبهه مقاومت موفق به پاکسازی ۲۷۰ کیلومتر مربع از مساحت آلوده در این محور شده بودند.



د
 
کد مطلب: 395968
مرجع : مشرق