تاریخ انتشار : دوشنبه ۸ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۵۸
 

سئول به دنبال تنبیه کره شمالی

Share/Save/Bookmark
در پی جدیدترین آزمایش موشکی کره شمالی، وزارت خارجه کره جنوبی تاکید کرد سئول تدابیر سختگیرانه‌تری را علیه پیونگ‌یانگ اتخاذ می‌کند.
پایگاه تحلیلی خبری هم اندیشی: به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، وزارت امور خارجه کره جنوبی امروز دوشنبه ضمن محکوم کردن تازه‌ترین آزمایش موشکی کره شمالی تاکید کرد سئول تدابیر سختگیرانه‌تری علیه همسایه شمالی خود اتخاذ خواهد کرد.

در بیانیه وزارت امور خارجه کره جنوبی در این باره آمده است: «دولت هیچ نوع اقدامات تحریک‌آمیزی را تحمل نخواهد کرد و اقدام شدیدی را در این باره اتخاذ می‌کند. کره شمالی باید فورا به همه تحریکات منطقه‌ای پایان دهد و در سریعترین زمان ممکن به سمت خلع سلاح منطقه شبه جزیره کره گام بردارد.»

در بیانیه وزارت خارجه کره جنوبی آماده است تصور می‌ود نوع موشکی که صبح امروز شلیک شد، اسکاد باشد. این بیانیه می‌افزاید: «این اقدام پیونگ‌یانگ نقض آشکار قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل و تهدیدی جدی نه تنها برای شبه جزیره کره، بلکه برای صلح و امنیت جهانی به شمار می‌رود.»

از سوی دیگر، یک سخنگوی ارتش کره جنوبی گفت پرتاب‌های اخیر موشک در کره شمالی تلاشی برای فشار آوردن به سئول برای تغییر سیاست‌های آن است.

کره شمالی صبح امروز به وقت محلی یک موشک اسکاد را از شهر ونسان شلیک کرد که این موشک در منطقه انحصاری اقتصادی ژاپن در دریای ژاپن فرود آمد.




د
کد مطلب: 377409
مرجع : باشگاه خبرنگاران