تاریخ انتشار : دوشنبه ۸ خرداد ۱۳۹۶ ساعت ۱۱:۵۷
 

روسیه به دنبال پاتک به فرانسه

Share/Save/Bookmark
وزارت دفاع روسیه از ساخت نخستین کشتی مشابه «میسترال» فرانسوی در داخل کشور تا سال ۲۰۲۲ خبر داد که پیشتر پاریس از تحویل آنها به روسیه خودداری کرده بود.
پایگاه تحلیلی خبری هم اندیشی: به گزارش خبرگزاری «نووستی»، "یوری بوریسوف" معاون وزیر دفاع روسیه اعلام کرد که ساخت کشتی حامل بالگرد، مشابه کشتی‌های «میسترال» فرانسوی در برنامه توسعه تسلیحاتی دولت فدراسیون روسیه برای سالهای 2025-2018 گنجانده شده است.

وی در جریان بازدید از نمایشگاه «هلی راشا-2017» گفت: «ساخت این کشتی تقریبا چهار سال بطول خواهد انجامید و بدین ترتیب احتمالا در سال 2022 به اتمام می رسد.»

بوریسوف همچنین یادآور شد که وزارت دفاع روسیه در نظر دارد تا باگردهای «کا-52ک» ساخت مجتمع صنایع نظامی که از توان نظامی خوبی برخوردارند، را نیز برای این نوع کشتی‌ها خریداری کند.

لازم به یادآوری است که روسیه در سال 20111 ساخت دو فروند از کشتیهای حامل بالگرد «میسترال» را به فرانسه سفارش داد. قرار بود بر روی این کشتی‌ها سیستم‌های ارتباطات و ناوبری روسیه و همچنین تسلیحات تدافعی مختلف و ابزار جنگ الکترونیکی مدرن نصب شود. ولی بعد از شروع بحران در اوکراین و اعمال تحریم‌های اتحادیه اروپا علیه روسیه، دولت فرانسه نیز از تحویل این کشتی‌ها به روسیه خودداری کرده و سپس آنها را به کشور مصر فروخت.

در سپتامبر سال 2016 مسکو و قاهره توافق کردند که بالگردهای «کا-52ک» روسی که برای استفاده در کشتی‌های میسترال طراحی شده بود، به مصر فروخته شود.



د
کد مطلب: 377408
مرجع : تسنیم