تاریخ انتشار : چهارشنبه ۳ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۱۲:۴۰
 
کارشناسان حوزه رایانه مطرح کردند؛

در صورت اثبات تقلب، هیلاری کلینتون می‌تواند پیروز انتخابات معرفی شود

Share/Save/Bookmark
در صورت اثبات تقلب، هیلاری کلینتون می‌تواند پیروز انتخابات معرفی شود
 
رسانه‌های آمریکایی گزارش دادند بعد از آنکه گروهی از فعالان شامل کارشناسان حوزه رایانه و همچنین حقوق مربوط به انتخابات شائبه وقوع تقلب در روند انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در سه ایالت را مطرح کرده و از هیلاری کلینتون خواسته‌اند نتایج انتخابات در این سه ایالت را به چالش بکشد احتمال اعلام کلینتون به عنوان پیروز این انتخابات قوت گرفته است.
پایگاه تحلیلی خبری هم اندیشی: به نقل از شبکه سی‌ان‌ان، براساس گفته چند کارشناس حوزه رایانه و همچنین حقوقدان‌ها احتمالا در روند رای گیری انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در سه ایالت ویسکانسین، میشیگان و پنسیلوانیا "دستکاری" شده است.
این کارشناسان از هیلاری کلینتون خواسته‌اند تا پس از آنکه آنها مدارک قابل توجه درخصوص وقوع دستکاری در نتایج انتخابات به دست آوردند اقدام به اعتراض به نتایج انتخابات در این سه ایالت مهم کند که نقش زیادی در باختن او در انتخابات ریاست جمهوری داشتند.
این فعالان شامل جان بونیفاز، یک وکیل حقوق انتخابات و جی آلکس هالدرمن، مدیر مرکز امنیت رایانه و جامعه در دانشگاه میشیگان معتقد هستند که طبق مدارکی که به دست آورده‌اند نتایج انتخابات در این سه ایالت "هک" شده‌اند.
طبق گزارش نشریه نیویورک مگزین این گروه به طور خصوصی در حال لابی کردن با تیم هیلاری کلینتون به منظور به چالش کشیدن نتایج انتخابات هستند.
کلینتون در ایالت ویسکانسین هفت درصد رای کمتر در حوزه‌هایی که وابسته به ماشین‌های الکترونیک رای گیری بوده‌اند به نسبت حوزه‌هایی که از برگه‌های کاغذی و اسکنرهای اوپتیکی استفاده می‌کردند، کسب کرد و این موجب شد که او تا 30 هزار رای را از دست بدهد و در انتها با کمتر از 27 هزار رای در این ایالت باخت.
همچنین این فعالان یک گفت‌وگوی تلفنی با جان پودستا، رئیس ستاد انتخاباتی کلینتون و مارک الیاس، مشاور ارشد او داشته و خطاب به آنها گفته‌اند که اگرچه مدارک قطعی دال بر وقوع هک نتایج انتخابات نیافته‌اند اما الگوی مشاهده شده در نتایج، ارزش یک بررسی مجدد به طور مستقل را دارد.
کلینتون هنوز اعلام نکرده که آیا به نتایج انتخابات اعتراض خواهد کرد یا خیر و کاخ سفید خواهان انتقال قدرت آرام شده است.
ضرب الاجل تعیین شده برای درخواست بازشماری آراء از سوی کاندیداهای انتخابات آمریکا از روز جمعه تا چهارشنبه آینده برای این سه ایالت است.
هنوز نتایج انتخابات در ایالت میشیگان به طور رسمی اعلام نشده چرا که نتایج این ایالت بسیار نزدیک بودند و 16 رای الکتروال در میشیگان هنوز بین ترامپ یا کلینتون تقسیم نشده‌اند.
ترامپ براساس آخرین نتایج 290 رای الکترال داشته و رقیب او کلینتون 232 رای الکترال کسب کرده است. به احتمال زیاد ایالت میشیگان نیز پیروزی را نصیب جمهوری خواهان خواهد کرد.
کلینتون نیاز دارد که در ایالت میشیگان پیروز شده و نتایج انتخابات در ویسکانسین و پنسیلوانیا را برگرداند تا برنده آراء الکترال شود.
از سوی دیگر بیش از 5 /4 میلیون نفر یک طومار را امضا کرده تا بخواهند تعداد هرچه بیشتری از دلگیت‌ها (نماینده‌های الکترال) در کالج‌های انتخاباتی دستورالعمل‌های داده شده به آنها در ایالتشان را به چالش بکشند. همچنین حبا عابدین، خواهر هما عابدین، دستیار ارشد هیلاری کلینتون در فیس بوک از مردم خواسته تا به وزارت دادگستری آمریکا تلفن کرده و درخواست بازشماری آراء را مطرح کنند. او نوشت: مردم دارند می‌فهمند که واقعا با انتشار نتایج انتخابات یک جای کار اشتباه است.




د
کد مطلب: 356536
مرجع : ایسنا