تاریخ انتشار : چهارشنبه ۳ آذر ۱۳۹۵ ساعت ۱۱:۱۶
 
بررسی تحولات میدانی حلب؛

ارتش سوریه و مقاومت تا آزادسازی حلب فاصله زیادی ندارند

Share/Save/Bookmark
ارتش سوریه و مقاومت تا آزادسازی حلب فاصله زیادی ندارند
 
یکی از مهمترین علل عدم پاکسازی کامل حلب وجود ساکنان غیر نظامی در بخش های شرقی و استفاده ترورست ها از آنها به عنوان سپر انسانی بوده است، ارتش و مقاومت با ورود اهالی شرق حلب به طرح آشتی ملی و اقدامات متعدد آنها برای خروج از معابر امن در چند قدمی آزادسازی کامل حلب قرار گرفته اند.
پایگاه تحلیلی خبری هم اندیشی: اتمام فرصت آتش بس برای خروج تروریست ها در حلب که با مخالفت‌های ساکنان شرق حلب با عناصر مسلح تکفیری در این مناطق همزمان و همراه شده بیان گر این مسئله است که موضوع آزادسازی و پاکسازی حلب به سمت دولت قانونی و حمایت ساکنان محلی و شهروندان واقعی سوریه از بشار اسد پیش می‌رود.
بروز بحران های گوناگون در شهر حلب میان ساکنان غیر نظامی و اشغالگران تروریست که خود در محاصره ارتش و مقاومت قرار دارند در شرایطی شدت می‌گیرد که تنها 72 ساعت از اقدام جدی و ورود ارتش روسیه در عملیاتی سراسری در سه استان ادلب، حمص و حلب در کنار مقاومت می‌گذرد. از طرفی ورود ناوگروه ارتش روسیه که در سواحل سوریه مستقر شده و آمادگی مقاومت در خصوص پاسخی سخت و متقابل به هرگونه تحرک از سوی تروریست هادر استان های مذکور خود نشان از تغییر معادلات میدانی در سوریه دارد.
تغییر معادلات در سوریه در حالی سیری سعودی به خود گرفته است که نیروهای مقاومت و ارتش سوریه توانستند با اجرای عملیات هایی موفق در سه جبهه داخلی،شمال شرق و جنوب غرب حلب مناطق قابل توجهی را آزاد و پاکسازی کنند.
"وفیق الکاظم" از اعضای اعلام مقاومت در سوریه با اشاره به اهمیت عملیات های ارتش و مقاومت در سه محور مذکور اظهار داشت: این سه منطقه عملیاتی به عنوان سه اولویت و سه موضوع مهم در حلب توجه کارشناسان مسائل نظامی را به خود جلب کرده و به اعتقاد اکثر کارشناسان مسائل نظامی پیشروی و پیروزی ارتش سوریه در این سه محور میتواند روند و معادلات جنگ در سوریه را تغییر دهد.
وی با بیان اینکه حلب به دلیل ویژگی های استراتژیک و ژئوپولوتیک به عنوان مرکز ثقل درگیری ها و نبرد حق و باطل در سوریه مطرح است گفت: ارتش و مقاومت در شمال موضوع تروریست های ارتش آزاد و منطقه الباب را پیش رو دارد و همزمان در قرینه این منطقه با دومسئله مسلحین در محاصره و تروریست های مستقر در مناطق جنوب غرب و خارج از محاصره درگیری دارد.

این عضو اعلام مقاومت افزود: ارتش و مقاومت برای مقابله با احتمال هرگونه تهدید در شمال حلب به خصوص منطقه الباب پیشروی هایی را در مناطق شمالغربی در دستور کار داشت که با تعریض خط دفاعی توانست اقدامات خوبی را در این مناطق انجام دهد.
وفیق الکاظم با اشاره به درگیری های مناطق غربی و جنوب غرب حلب و عملیات های ناموفق القاعده در این مناطق خاطر نشان کرد: سلسله عملیات های القاعده و گروه های تکفیری همپیمانش برای بازگشایی معبری در جنوب غرب همواره به عنوان یکی از دغدغه های ارتش و مقاومت در این مناطق به شمار میرفت که برای مقابله با این تهدید عملیاتهای منظمی در مناطق 1070 و مجتمع 3000 و ضاحیه الاسد صورت گرفت که در نتیجه ارتش سوریه و مقاومت توانست به ورودی مناطق الراشدین 4 و 5 در جنوب غرب حلب سیطره پیدا کند.

این عضو اعلام با اشاره به عملیات ارتش و مقاومت در مناطق داخلی شهر برای آزادسازی و پاکسازی نهایی مناطق شرقی گفت: ارتش سوریه و نیروهای مقاومت موفق شدند میدان بعیدین در شمال شهر حلب را از وجود تروریست ها پاکسازی کنند. این نیروها از دو روز پیش حملات خود علیه گروهک های تروریستی در منطقه را شروع کرده بودند و در چند صدمتری آنها قرار داشتند که با کنترل این میدان، دسترسی مقاومت به عمق مناطق اشغالی شهر حلب بیشتر می شود.
وی در ادامه افزود: در ادامه درگیری ها در بخش شرقی حلب کارخانجات قدیم منطقه شیخ نجار نیز آزاد که با به هم ریختگی خطوط دفاعی تروریست ها انتظار پیشروی های بیشتری وجود دارد. سیاست فشار بر گروهک های حاضر در بخش شرقی حلب در دستور کار است و باید منتظر تداوم این سیاست برای کنترل مناطق شرقی بود.

وفیق الکاظم در پایان سخنان خود تاکید کرد: شرایط در سه جبهه داخلی، جنوب غرب و شمال شرق به شکلی ادامه پیدا می‌کند که فشار بر تروریست ها افزایش یابد و نه تنها این فشار در حلب بیشتر می‌‎شود بلکه در دو استان ادلب و حمص نیز بستر سازی برای عملیات های منظمی انجام و در مواردی شروع شده است که این موضوع میتواند محصولی چون عدم توازن قوا در سازمان رزم تروریست ها برای هر یک از جبهه های فعال و افزایش ضریب آسیب پذیری تکفیریها را در پی داشته باشد.

م

 
کد مطلب: 356500
مرجع : نسیم آنلاین