تاریخ انتشار : چهارشنبه ۳ شهريور ۱۳۹۵ ساعت ۱۹:۱۷
 
جانشین انتظامی استان هرمزگان خبر داد

دستگیری ۶ کارمند در پرونده"بزرگ‌ترین محموله قاچاق کشور"/ ضبط تنها ۶ کانتینر

Share/Save/Bookmark
 
جانشین فرمانده انتظامی هرمزگان با تشریح بخشی از جزئیات پرونده قاچاق ۲۱۰ کانتینری در این استان گفت: ۶ نفر از دستگیر شدگان کارمند ادارات وابسته به واردات کالا در هرمزگان هستند.
پایگاه تحلیلی خبری هم اندیشی:  سرهنگ علی‌اصغر خرم‌روی ظهر امروز در نشستی با خبرنگاران، با تاکید بر عدم ملاحضه‌کاری سیاسی نیروی انتظامی در بیان گزارشات اظهار داشت: این نیرو ملزم نیست تمام مدارک و اسناد را به ارگان‌های برون دستگاهی ارائه دهد.
جانشین فرماندهی انتظامی هرمزگان با اشاره به اینکه این نیرو در ارائه گزارش پرونده قاچاق 210 کانتینری کاملا شفاف عمل کرده است، تصریح کرد: در این گزارش از سوی نیروی انتظامی اعلام شد که تعداد 210 کانتینر شناسایی و کشف شده و هیچ‌گاه از واژه ضبط کانتینر‌ها استفاده نشد چرا که پرونده در جریان است و تنها 6 کانتینر تا کنون ضبط شده و اغلب کالاها نیز ظروف کریستال و اسباب بازی بوده است.
سرهنگ خرم روی با تاکید بر اینکه تا کنون 26 نفر در این پرونده دستگیر شده‌اند، افزود: از این تعداد 2 نفر صاحب کالا، 4 نفر ترخیص کار، 6 نفر کارمند و تعدادی هم با هویت مشخص در قالب شرکت‌های وابسته به دستگاه مرتبط با واردات کالا دستگیر شده‌اند. همچنین در بین دستگیرشدگان یک نفر زن نیز وجود دارد، تعداد 4 نفر از نفرات دستگیر شده در زندان هستند و مابقی با قرار وثیقه به میزان 250 میلیون تومان آزاد هستند.
جانشین فرمانده انتظامی استان هرمزگان با اشاره به مفتوح بودن این پرونده بیان داشت: علاوه بر اینکه نیروی انتظامی تحت فرمان مقام معظم رهبری است در این پرونده براساس حکم قضایی و طبق بررسی‌های صورت گرفته چند ماهه اقدام کرده‌ایم.
سرهنگ خرم‌روی به تغییر اظهار نظرات برخی افراد درباره این پرونده اشاره داشت و گفت: هرچه از هرمزگان دورتر می‌شویم اظهار نظرهای متفاوتی بیان می‌شود اما با اطمینان اعلام می‌کنم  در این پرونده هم مستندات، هم افراد و هم چرخه و میزان اقدامات انجام شده با جزئیات کامل مشخص است.
وی با اشاره به کشف مستندات و وسائل جعل و همچنین اعترافات متهمان افزود: با بررسی سامانه‌های مرتبط و اسناد موجود میزان 210 کانتینر کالای قاچاق در یک سال اخیر وارد کشور شده است.
جانشین فرمانده انتظامی استان هرمزگان با تشریح روند واردات کاننتیرهای قاچاق به داخل کشور گفت: قاچاقچیان با استفاده از مجوز واردات محدود و جعل سند اقدام به واردات تعداد زیادی کانتینر کرده‌اند که با پیگیری‌های دستگاه قضایی و به پایان رسیدن تحقیقات، جزئیات بیشتری از این پرونده به اطلاع هموطنان می‌رسد.





منبع:تسنیم
کد مطلب: 345582