تاریخ انتشار : دوشنبه ۷ تير ۱۳۹۵ ساعت ۱۹:۳۹
 
استاندار هرمزگان:

اشد مجازات برای قاتلان 2 محیط‌بان هرمزگان اجرا شود

Share/Save/Bookmark
 
استاندار هرمزگان گفت: از دستگاه قضائی می‌خواهیم اشد مجازات را برای قاتلان 2 محیط‌بان هرمزگانی در نظر بگیرد تا درس عبرتی برای شکارچیان غیرمجاز شود.
پایگاه تحلیلی خبری هم اندیشی:  جاسم جادری صبح امروز در مراسم تشییع پیکر دو محیط‌بان شهید هرمزگانی اظهار کرد: از دستگاه قضایی انتظار داریم تا با در نظر گرفتن اشد مجازات برای قاتلان دو محیط‌بان، درسی عبرتی برای شکارچیان غیرمجاز بسازند تا دیگر کسی جرأت نکند این چنین بی‌رحمانه و غیرانسانی ضمن دست‌درازی به طبیعت باعث قتل محیط‌بانان شود.

وی اضافه کرد: شهیدان هرمزی و دهقانی اجر بزرگی نزد خداوند داشته و دارند که در این روزها و شب‌های عزیز به خاک سپرده می‌شوند و این چنین مردم بزرگ و قدرشناس بندرعباس و هرمزگان، آنان را تا جایگاه ابدی‌شان بدرقه می‌کنند.

استاندار هرمزگان ادامه داد: محیط‌بانان کشورمان با حداقل حقوق و امکانات اما با دلی سرشاز از عشق و محبت به انسان‌ها و موجودات خداوند مشغول خدمت هستند و کسانی که با این شدت شقاوت دست به جنایت و کشتار حیوانات در طبیعت می‌زنند و به سوی محیط بانان گلوله روانه می‌کنند، بویی از اخلاق و انسانیت نبرده‌اند.

جادری در ادامه گفت: یاد شهیدان محیط بان همگام با یاد همه شهدای والامقام این سرزمین در دل‌ها و جان‌های مردم ما جریان خواهد داشت و هرگز راه و رسم شهدا گم نمی‌شود.

وی از نیروی انتظامی و اداره کل دادگستری هرمزگان و نیروهای امنیتی استان به خاطر پیگیری جدی این پرونده و دستگیری قاتلان در زمان بسیار کوتاهی از وقوع قتل تقدیر و تشکر کرد و اظهار داشت: اجازه نمی‌دهیم خون پاک این شهیدان پایمال شود و دست‌درازی به طبیعت بی‌پاسخ بماند و از دستگاه قضایی انتظار داریم که با همان جدیتی که عاملان این اقدام غیرانسانی را دستگیر کرد، با همان جدیت نیز پرونده را با سرعت بررسی و عاملان را به سزای اعمالشان برساند.

مقام عالی دولت در هرمزگان با تشکر از پیام رئیس جمهور و حضور ابتکار رئیس سازمان محیط زیست کشور در مراسم تشییع پیکر این دو محیط‌بان هرمزگانی، تصریح کرد: دولت عزم خوبی در زمینه مقابله با عاملان تعرض به محیط زیست دارد و از نمایندگان ملت در مجلس نیز می‌خواهیم تا دوشادوش دولت، قوانینی کارآمد را برای حفاظت از محیط زیست تدوین و تصویب کنند.

 پیکر شهید هرمزی لحظاتی قبل برای تشییع و خاکسپاری به جزیره هرمز و پیکر شهید دهقانی نیز به شهرستان حاجی‌آباد منتقل شد.






منبع:فارس
کد مطلب: 337689