تاریخ انتشار : شنبه ۱۵ خرداد ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۰۴
 
مدیر انجمن تالاسمی هرمزگان:

مردم اهدای خون را در ماه رمضان فراموش نکنند

1800 بیمار تالاسمی نیاز مبرم به خون و فرآورده‌های خونی دارند
Share/Save/Bookmark
 
مدیر انجمن تالاسمی هرمزگان گفت: اهدای خون در ماه مبارک رمضان به دلیل روزه‌داری مردم کاهش می‌یابد و از مردم تقاضا داریم که حتی‌الامکان اهدای خون را در این ماه فراموش نکنند.
پایگاه تحلیلی خبری هم اندیشی: محسن بندرعباسی امروز در گفت‌وگو با فارس در بندرعباس اظهار داشت: در ماه مبارک رمضان اغلب میزان اهدای خون مردم به دلیل روزه‌داری کاهش می‌یابد و لذا با توجه به ثابت ماندن نیاز به خون در استان با کمبود خون و فرآورده‌های خونی مواجه می‌شویم و بنابراین از مردم تقاضا داریم تا در صورت توان در این ماه خون اهدا کنند.

وی بیان کرد: علاوه بر نیازهای جاری به خون نظیر مصدومان تصادفات و بیماران نیاز به جراحی و عمل‌های فوری و ... نیاز بیش از 1800 بیمار تالاسمی به خون و فرآورده‌های خونی دائمی است و این خون از محل خون‌های اهدایی مردم تامین می‌شود.

مدیر انجمن تالاسمی استان هرمزگان با بیان این که اهداکنندگان مستمر خون در استان هرمزگان گام بزرگی برای تامین خون مورد نیاز بیماران بر می‌دارند، از عموم مردم بندرعباس خواست تا با اهدای خون به تامین این نیاز کمک کنند.

بندرعباسی از خیرین استان هرمزگان خواست تا به ساخت درمانگاه شبانه‌روزی بیماران تالاسمی استان هرمزگان نیز کمک کنند تا این درمانگاه سریع‌تر در اختیار این بیماران قرار گیرد.

وی از تلاش‌های سازمان انتقال خون نیز در تامین خون بیماران نیازمند تقدیر کرد.




منبع:فارس
کد مطلب: 334625