تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۷ فروردين ۱۳۹۵ ساعت ۱۰:۴۰
 
فرمانده نیروی دریایی ارتش اعلام کرد:

ناوگروه چهلم ایران به خلیج عدن اعزام می‌شود

Share/Save/Bookmark
ناوگروه چهلم ایران به خلیج عدن اعزام می‌شود
 
فرمانده نیروی دریایی ارتش اعلام کرد: ناوگروه چهلم جمهوری اسلامی ایران با هدف برقراری امنیت خلیج عدن، باب المندب و دریای سرخ اعزام خواهد شد.
پایگاه تحلیلی خبری هم اندیشی: امیردریادار حبیب الله سیاری عصر شنبه در جمع خبرنگاران در تشریح جزئیات تلاش ناو ائتلاف برای بازدید از نفتکش ایرانی بیان داشت: یکی از ناوهای کشورهای ائتلاف سعی در بازدید از یک نفتکش متعلق به کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران را داشت که حضور به موقع ناوگروه نیروی دریایی ارتش در منطقه موجب شد تا تلاش این ناو خارجی بی ثمر بماند و منطقه را ترک کند.
فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران، با اشاره به ویژگی های ناوگروه سی و هشتم خاطرنشان کرد: دانشجویان افسری نیروی دریایی به‌عنوان کارورزی در این ناوگروه حضور داشتند و ۸۰ روز دریانوردی در دریای آزاد را تجربه کردند.
به گفته وی، ناوگروه چهلم با هدف برقراری امنیت خلیج عدن، باب المندب و دریای سرخ اعزام خواهد شد. این ناوگروه متشکل از ناوشکن جمهوری اسلامی ایران (البرز) و ناو جمهوری اسلامی ایران (تنب) است اعزام می‌شوند.
وی افزود: ناوگروه سی و نهم ناوشکن جمهوری اسلامی ایران (الوند) پیش از ورود ناو گروه سی و هشتم پس از شرکت در مراسم استقلال کشور هندوستان به کشور بازگشت.
فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه اگر همه کشورهای مخالف ایران با هم علیه ایران شوند نمی‌توانند مانع پیشرفت توسعه نیروی دریایی شوند و هر روز شاهد رونمایی از دستاوردهای نوین در عرصه ناوگان نظامی کشور خواهیم بود.
امیر دریادار سیاری ادامه داد: بسیاری از کشورها موافق برگزاری رزمایش های ایران نیستند. باید بدانند ایران یک کشور مستقل است و برای برگزاری رزمایش های نظامی هیچگونه توجهی به نظر سایر کشورها ندارد.
وی با تأکید بر استقلال خور و اسکله نظامی نیروی دریایی ارتش در بندرعباس گفت: کل بندر شهید باهنر از زمان احداث برای استفاده نظامی و مختص نیروی دریایی ارتش بوده است.
دریادار سیاری از استقرار نیروی دریایی ارتش در شهرستان سیریک، میناب و جاسک خبر داد و افزود: نیروی دریایی جمهوری اسلامی ایران در این راستا  ۲ طرح کلی را دنبال می‌کند، ادامه اقتدار دریایی در دریاهای آزاد و توسعه سواحل مکران، ۲ موضوع مهمی است که در سال جاری در دستورکار نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران قرار دارد.


د
کد مطلب: 329049
مرجع : مهر