تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۵ اسفند ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۳۲
 
مسؤول دفتر نهاد رهبری در دانشگاه‌های هرمزگان:

هدایت انسان در همه احوال از مهم‌ترین مزیت‌های اقامه نماز است

Share/Save/Bookmark
هدایت انسان در همه احوال از مهم‌ترین مزیت‌های اقامه نماز است
 
مسؤول نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌های هرمزگان با اشاره به نقش اقامه نماز در کاهش آسیب‌ها و معضلات، گفت: هدایت انسان در همه احوال به راه راست از مهم‌ترین مزیت‌های اقامه نماز است.
پایگاه تحلیلی خبری هم اندیشی: حجت الاسلام سیدعباس تقوی، مسؤول دفتر نهاد رهبری در دانشگاه‌های هرمزگان امروز سه شنبه در جلسه هم‌اندیشی دبیران ستاد اقامه نماز دستگاه‌های اجرایی استان هرمزگان در سالن اجتماعات اداره کل استاندارد برگزار شد، گفت: دشمنان برای دور کردن مردم از معنویت تلاش های زیادی کردند اما به برکت آموزه‌های توحیدی و وحدانی و همچنین پیروزی انقلاب اسلامی و نظام مقدس، توطئه‌های استکبار بی نتیجه ماند و نماز در جوامع اسلامی و کشور ایران اسلامی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.
 
وی افزود: بر اساس پایش محیطی و منطقه‌ای در دانشگاه‌های هرمزگان دریافتیم که 98.8 درصد جوانان دانشجو به خدا، روز قیامت، رسالت ختمی مرتبت و بازگشت به سوی خدا اعتقاد دارند.
 
مسؤول دفتر نهاد رهبری در دانشگاه‌های هرمزگان در ادامه بر اصلاح نگاه به مخاطبان به عنوان قدم اول در توسعه و ترویج فرهنگ نماز به ویژه نماز اول وقت تاکید داشت.
 
وی همچنین ادامه داد: در این پایش منطقه ای، جوانان و دانشجویان رشته‌های خاص دانشگاهی نظرات خاص‌تری نسبت به معنویات داشتند، بنابراین باید نوع نگاه به مخاطب اطلاح شود.
 
حجت الاسلام تقوی ابراز داشت: عدم آگاهی از اسرار و برکات نماز، پاسخ برخی از دانشجویان به سؤالی مبتنی بر چرایی عدم حضور در نماز جماعت در این پایش منطقه‌ای بود، بنابراین آشنایی بیشتر مخاطبان با فلسفه و ارزش‌های این فریضه الهی امری ضروری است.
 
مسؤول نهاد رهبری در دانشگاه‌های هرمزگان از اجرای جشنواره نسیم رحمت در دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان خبر داد و گفت: در این جشنواره برای نهادینه و ترویج فرهنگ اقامه نماز، اقدامان اساسی انجام می‌شود که تهیه و توزیع بروشور برای مخاطبان در رده‌های مختلف سنی از جمله آنها است.
 
حجت الاسلام تقوی تأکیدکرد: مسؤولانی که مایلند در برپایی این جشنواره مشارکت داشته باشند می‌توانند به دبیرخانه این جشنواره مستقر در دانشگاه علوم پزشکی مراجعه کنند.
 
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به بیانات حضرت علی(ع) در نهج البلاغه، گفت: انسان‌ها در نزد خداوند دو دسته‌اند، یک دسته افرادی هستند که تکلیف مدار نبوده و گوش به فرمان حضرت حق نیستند و خداوند این‌گونه افراد را به حال خود رها کرده است.
 
مسؤول نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌های هرمزگان ادامه داد: این دسته از افراد به دلیل خارج شدن از قاعده و ضوابط هم به خود و هم به دیگران آسیب‌هایی وارد می‌کنند.
 
حجت الاسلام تقوی با اشاره به نقش اقامه نماز در کاهش آسیب‌ها و معضلات، تصریح‌کرد: هدایت انسان در همه احوال به راه راست از مهم‌ترین مزیت‌های اقامه نماز است.
 
وی تدریس واحدهای درسی با موضوع حقیقت نماز، چیستی نماز، برکات نماز و نماز اول وقت در دانشگاه‌های هرمزگان را از جمله اقدامات نهاد رهبری در دانشگاه‌های استان باهدف توسعه و ترویج فرهنگ اقامه نماز در بین دانشجویان عنوان کرد.



د
کد مطلب: 327889
مرجع : رسا