تاریخ انتشار : شنبه ۴ مهر ۱۳۹۴ ساعت ۰۹:۳۱
 
کاردار عربستان در تهران پس از دومین احضارش به وزارت خارجه؛

آماده سازی اعزام هیأت ایران به عربستان

Share/Save/Bookmark
آماده سازی اعزام هیأت ایران به عربستان
 
کاردار عربستان در تهران پس از دومین احضارش به وزارت خارجه ایران حادثه منا را یک حادثه عمومی خواند و گفت: زمینه‌های همکاری برای عزیمت هیأت سیاسی ایران به عربستان فراهم می‌‌شود.
پایگاه خبری تحلیلی هم اندیشی:  احمد المولد کاردار عربستان در ایران در دیدار با معاون مدیرکل امور کنسولی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران ضمن ابراز همدردی با خانواده‌های حجاج ایرانی گفت: حادثه منا یک حادثه عمومی است، ما تمام کشته شدگان این حادثه را شهید می‌نامیم.

احمد المولد پس از احضار مجدد به وزارت امور خارجه ایران افزود: دولت عربستان حادثه پیش آمده را یک حادثه عمومی می‌داند و درست است که برای انتقال اطلاعات و جزئیات این حوادث اندکی کم کاری پیش آمده است، اما دلیل آن هم این است که به صورت غیرمترقبه با این حوادث مواجه شده است که در حال مدیریت و ساماندهی عوارض پس از حادثه هستیم.

کاردار عربستان در خصوص عدم همکاری دولتش درباره ورود خبرنگار به بیمارستان‌ها هم گفت: از آنجایی که دولت عربستان در حال ساماندهی و رسیدگی به وضعیت عمومی مصدومین و شهداست و در وضعیت اضطراری به سر می‌برد، نمی‌تواند اجازه دهد که بیش از یک نفر در هر بیمارستان برای انعکاس وقایع خبری حضور یابد.

سقوط جرثقیل هم یک حادثه عمومی است

احمد المولد همچنین با اشاره به حادثه سقوط جرثقیل در هفته‌های گذشته افزود: از آنجا که سقوط جرثقیل در یک مکان عمومی صورت گرفته است این حادثه هم یک حادثه عمومی تلقی می‌شود، زیرا هیچگونه برنامه ریزی و سیاستی برای چنین حادثه‌هایی انجام نشده است.

کاردار عربستان از کارگروه تحقیقاتی در خصوص بررسی دقیق‌تر زوایای حوادث پیش آمده در منا و سقوط جرثقیل خبر داد.

احمد المولد همچنین درباره عزیمت کارگروه سیاسی به سرپرستی حسن قشقاوی معاون وزیر خارجه ایران به منظور بررسی دقیق‌تر و تسهیل انتقال و رسیدگی به شرایط مصدومین و شناسایی کشته شدگان حادثه گفت: پس از انتقال نامه‌ای که امروز از معاون امور کنسولی ایران دریافت کرده‌ام به دولت عربستان، زمینه‌های همکاری برای عزیمت تیم سیاسی ایران هم فراهم خواهد شد.

کاردار سفارت عربستان سعودی در تهران دیروز هم به وزارت امور خارجه احضار و مراتب اعتراض جمهوری اسلامی ایران به خاطر سوء مدیریت دستگاه‌های اجرایی عربستان به وی اعلام شد
م
کد مطلب: 302421
مرجع : خبرگزاری صداوسیما