تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۲ ساعت ۱۹:۳۸
 

لیست شهرهایی که گاز ندارند

Share/Save/Bookmark
لیست شهرهایی که گاز ندارند
 
با ورود جبهه هوای سرد زمستانی مدیران و روسای شرکت‌های گاز استانی از قطع، افت فشار و یا محدود سازی جریان گاز در سطح مشترکان خانگی، نیروگاه‌ها، صنایع و جایگاه‌های سی.ان.جی در سطح استان‌های گیلان، مازندران، آذربایجان غربی، مرکزی و همدان خبر داده و خواستار صرفه‌جویی جدی مردم شده‌اند.
پایگاه خبری تحلیلی هم اندیشی :  همزمان با ورود سردترین جبهه هوای سرد زمستانی به استان های نیمه شمالی کشور، متوسط مصرف گاز طبیعی در بخش خانگی به حدود ۵۱۷ میلیون مترمکعب در روز افزایش یافته است.

از اینرو از مجموع کل ۵۱۷ میلیون مترمکعب گاز مصرفی مشترکان خانگی حدود ۱۱۹ میلیون مترمکعب گاز به تنهایی توسط مشترکان گاز استان تهران مصرف شده است.

افزایش مصرف گاز خانگی منجر به محدود و یا قطع گسترده گاز صنایع، کارخانه‌ها، جایگاه‌های سی.ان.جی، نیروگاه ها و حتی در برخی از استان‌ها همچون مازندران گاز ساختمان‌های دولتی، ادارات، رستوران‌ها، هتل‌ها و مراکز اقامتی قطع شده است.

اردشیر دادرس رئیس هیئت مدیره انجمن صنفی سی.ان.جی کشور هم امروز با اشاره به قطع گاز ۳۰۰ جایگاه CNG ایران از احتمال افزایش تعطیلی تعداد بیشتری از جایگاه‌ها به دلیل کمبود گاز خبر داده است.

قطع و افت فشار گاز در استان آذربایجان غربی

سید امیر رضوی مدیرعامل شرکت گاز استان آذربایجان غربی با بیان اینکه افت فشار گاز و سردی هوا باعث قطعی گاز در شهرستان سردشت شد، گفت: گاز شهرستان از بعدازظهر روز گذشته قطع شده بود. قطعی گاز باعث ایجاد مشکلاتی برای مردم این شهرستان شده بود.

این مقام مسئول، تصریح کرد: جریان گاز این شهرستان با تلاش‌های زیاد، شب گذشته وصل شد. در برخی از مناطق هم که جریان گاز وصل نشده از صبح امروز اقدامات لازم برای گازرسانی صورت گرفته است. اگر مصرف زیاد گاز ادامه یابد احتمال دارد شاهد قطعی گاز در برخی از نقاط استان باشیم.

قطع گاز جایگاه‌های CNG در استان مرکزی

محسن کهوند مدیرعامل شرکت گاز استان مرکزی اعلام کرد: برای تامین نیاز بخش خانگی، گاز ۶۰ جایگاه‌ CNG در استان مرکزی قطع شده است.

حمید رمضانی رئیس شرکت گاز ساوه با بیان اینکه به علت افت فشار گاز در خطوط سراسری و جلوگیری از نرسیدن گاز به شهرهای شمالی کشور گاز هفت جایگاه سوخت سی‌.ان‌.جی در شهر ساوه قطع شد، گفت: قطعی گاز در این هفت جایگاه تا اطلاع ثانوی ادامه دارد.

این مقام مسئول تأمین گاز بخش خانگی را از دیگر علل قطعی گاز جایگاه‌های سی‌.ان‌.جی دانست و افزود: با توجه به برودت هوا مشترکان ساوه در ۲۴ ساعت گذشته بیش از یک میلیون و ۷۰۰ هزار مترمکعب گاز طبیعی مصرف کردند.

رئیس شرکت گاز ساوه گفت: با برودت هوا مصرف گاز مشترکان این شهرستان افزایش یافته است که باید شهروندان بمنظور پیشگیری از وقوع هرگونه قطعی و یا افت فشار گاز در مصرف این نعمت خدادادی صرفه‌جویی کنند.

قطع گاز صنایع و برخی CNGها در نهاوند

علیرضا شهبازی رئیس اداره گاز شهرستان نهاوند با اشاره به برودت و سرمای ناگهانی هوا در روزهای گذشته و ادامه آن تا آخر هفته جاری گفت: به منظور تأمین گاز نهاوند و جلوگیری از افت فشار گازهای خانگی، گاز کارخانه سیمان و دو جایگاه سی.ان.جی نهاوند قطع شد.

وی با تاکید بر اینکه برای تأمین گاز مورد نیاز شهرستان و جلوگیری از افت فشار و قطع ناگهانی گاز مجبور شدیم گاز کارخانه سیمان و دو جایگاه CNG را قطع کنیم اما در حال حاضر سه جایگاه دیگر همچنان برای خدمت رسانی به مردم فعال است.

به گفته این مقام مسئول با توجه به بارش برف سنگین در استانهای شمالی، موج جدید سرما در استان و شهرستان نهاوند و ادامه آن تا آخر هفته احتمال افزایش مصرف گاز وجود دارد و اگر مردم در مصرف و رعایت الگوی مصرف گاز همکاری و مساعدت نکنند وارد شرایط بحرانی خواهیم شد.

اختلال در تامین گاز آمل، بابل و ساری

شرکت گاز مازندران هم اعلام کرده است: هم اکنون جریان گاز ۲۵ درصد از محدوده شهرستان بابل، ۳۰ درصد از محدوده شهرستان آمل و بخشی از شهرستان ساری قطع است .

از این رو جریان گاز در محلات موزیرج ، اسلام ، شهید بذری و گرجی محله شهرستان بابل قطع شده و فشار گاز در این شهرستان از ۱۰۰ روی ۱۲ است بطوری‌که قطع گاز در بخش‌های زیادی از این شهرستان دور از انتظار نیست.

جریان گاز شهرستان قائم‌شهر و سیمرغ نیز که دچار افت فشار و در جویبار به علت مشکل فنی چند ساعت قطع شده بود هم اکنون برقرار است .

از سوی دیگر در تماس تلفنی مردم با شماره ۱۹۴، کارشناسان اداره گاز ناحیه آمل اعلام کردند: هم‌اکنون نیمی از گاز خانگی مردم آمل قطع بوده، عمده قطعی گاز در خیابان امام رضا(ع) است و بقیه مناطق در مراحل بعدی قرار دارند.

گاز ۲ هزار مشترک آملی قطع شد

محسن عرب مقصودی مدیرعامل شرکت گاز مازندران با بیان اینکه حدود ۲ هزار مشترک آملی دچار قطعی گاز شدند، گفت: نیروهای امدادی شرکت گاز به صورت ۲۴ ساعته برای وصل گاز مشترکان آملی آماده هستند.

وی با اعلام اینکه مازندران در بخش تأمین گاز مشترکان خانگی مشکل ندارد، اظهار داشت: با خارج کردن گاز مشترکان اداری، صنعتی، کارخانجات و CNGها سبب شد سوخت جایگزین جوابگوی این دسته از مصرف کنندگان باشد.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه ذخیره گاز ما برای مشترکان خانگی است، افزود: شهرستان آمل به لحاظ فاصله ۲۳ کیلومتری با محمودآباد با افت فشار گاز مشترکان خانگی مواجه است.

عرب مقصودی با بیان اینکه در شرایط کنونی و بحران سرمایی که در مازندران حاکم شده است مصرف بهینه گاز در اولویت کار هم استانی‌های ما قرار گیرد، افزود: شرایط به نوعی است که یک بخاری گرمایشی و یک شعله اجاق خوراک‌پزی می‌تواند مشکل مردم را حل کند.

این مقام مسئول ادامه داد: اگر مصرف در آمل بیش از این باشد به صورت اتوماتیک گاز شهری قطع می‌شود که امداد رسانان در اسرع وقت برای وصل حاضر می‌شوند.

عرب مقصودی با بیان اینکه حدود ۲ هزار مشترک آملی دچار قطعی گاز شدند، بیان کرد: نیروهای امدادی شرکت گاز به صورت ۲۴ ساعته برای وصل گاز مشترکان آملی آماده هستند.

وی با اعلام اینکه مازندران دارای یک میلیون مشترک گاز مصرفی است، افزود: اگر مصرف مشترکان گاز غیرخانگی قطع نمی‌شد واقعه سال ۸۶ نیز تکرار می‌شد.

قطع گاز صنایع و جايگاه‌های CNG گيلان

سیدجلال نور موسوی مدیرعامل شرکت گاز گیلان هم با بیان اینکه گاز کارخانه چوکا رضوانشهر و ۳ واحد تولید فولاد در شهر صنعتی رشت از غروب دیروز تا اطلاع بعدی قطع است تا گاز مورد نیاز خانه‌های گیلان تامین شود افزود: گاز همه جایگاههای CNG گیلان به غیر جایگاه شرکت اتوبوسرانی رشت نیز تا اطلاع بعدی قطع خواهد بود.


ش
کد مطلب: 203044
مرجع : مهر