تاریخ انتشار : سه شنبه ۱۱ تير ۱۳۹۲ ساعت ۱۰:۱۳
 

دخالت آمریکاواسرائیل درقطع العالم

Share/Save/Bookmark
دخالت آمریکاواسرائیل درقطع العالم
 
هم اندیشی : پژوهشگر سیاسی انگلیسی تاکید کرد: کاملا واضح است که آمریکا و رژیم صهیونیستی، پشت پرده قطع برنامه های شبکه های ایرانی به ویژه شبکه العالم از ماهواره های آمریکایی و اروپایی هستند.
به گزارش هم اندیشی   ، کریستوفر واکر" دوشنبه شب در گفت و گو با شبکه خبری العالم، اظهار داشت: صهیونیست ها و آمریکایی خواهان ساکت کردن صدای ایران و حذف دیدگاه ایرانی هستند.
وی فاش کرد که رئیس شرکتی که مالک ماهواره های غربی و آمریکایی است، دو تابعیت فرانسوی و اسرائیلی دارد، به همین سبب می توان دریافت که اسرائیل پشت پرده این تصمیم است.
این پژوهشگر سیاسی انگلیسی خاطر نشان کرد: لابی صهیونیستی در آمریکا و اروپا، تشنۀ اعمال تحریم های بیشتر ضد جمهوری اسلامی ایران است و قطع شبکه های ایرانی در همین چارچوب جای دارد.
وی افزود: مسخره است که آن ها از آزادی بیان و عقیده سخن می گویند اما در عمل، سیاستی دوگانه اتخاذ می کنند. شگفت آور این که این اقدامات، دقیقا پس از انتخاب رئیس جمهور جدید ایران اتخاذ می شود که منادی سیاست اعتدال و گفت و گوی منصفانه با طرف های بین المللی است.
واکر تاکید کرد: دولت های غربی نمی خواهند که ملت هایشان، حقیقت آن چه در ایران و دیگر کشورها می گذرد را دریابند. در کشورهای غربی، گزارش هایی درباره سرکوب در ایران و تقلب در انتخابات پخش می شود تا بتوانند حقایق را وارونه جلوه دهند و از ایران چهره ای خدشه دار به مردم ارائه کنند.
وی افزود: جالب این است که رسانه های غربی، در خصوص برخی دیگر از کشورها نظیر ترکیه نیز عملکردی وارونه دارند و حقیقت را به گونه ای دیگر به جوامع اروپایی منتقل می کنند.
واکر قطع برنامه های شبکه های ایرانی از ماهواره های اروپایی و آمریکایی را اقدامی غیرمتمدنانه دانست که با ادعای غرب در احترام به اعتقادات و آزادی بیان مغایرت دارد و در نهایت، این اقدام، در جهت منافع کشورهای غربی نخواهد بود.
این پژوهشگر انگلیسی با اشاره به خطر دخالت آمریکا در شرکت های ماهواره ای اروپایی هشدار داد که این نفوذ ممکن است به مجالی فراتر از قطع پخش شبکه های ایرانی کشانده شود.
وی گفت: آمریکایی ها با این اقدام ثابت کردند که رفتاری دموکراتیک ندارد و مواضع شان کاملا سیاست زده است و در حالی شبکه های ایرانی را قطع می کنند، که به شبکه های مبلغ تروریسم اجازه فعالیت می دهند.
واکر با تاکید بر اشتباه بودن این تصمیم، از مسئولان شرکت های ماهواره ای اروپایی خواست در تصمیم خود بازنگری کنند و به ملت های اروپایی اجازه دهند که از حقایق مطلع شوند.
"کریستوفر واکر" در پایان با انتقاد از سکوت رسانه های انگلیس، در قبال قطع برنامه های شبکه های ایرانی، تاثیر مهم و گسترده شبکه "پرس تی وی" را در محافل انگلیسی به آنان یادآوری کرد.


کد مطلب: 167390